ارتباط با خدا؛ گمشده دنیای امروز
کد خبر: 3947335
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

ارتباط با خدا؛ گمشده دنیای امروز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به سیره عبادی حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: متأسفانه عبادت و ارتباط با خدا، گمشده عصر کنونی است.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: هر سال ایام فاطمیه یادآور زندگی بزرگواری است که بعد از بعثت رسول خاتم(ص) به عنوان الگو مطرح می‌شود. این ایام فرصت مغتنمی است تا ابعاد مختلف زندگی آن حضرت را مرور کرده و بهره‌مند شویم.

وی از مدیریت خانواده قبل و پس از ازدواج به عنوان یکی از ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) نام برد و اظهار کرد: لازم است بانوان و دختران جوان از سیره آن حضرت همواره درس بیاموزند و خود را اسیر الگوهای دنیای غرب نکنند. سن ایشان را 18، 20 و 25 سال اعلام کردند، هریک از این نقل‌ها اگر پذیرفته شود از نظر کمی شاید کم باشد، اما از نظر کیفی دوره‌ای خاص از نظر استقرار نظام اسلامی و عقاید اسلامی در مکه و مدینه است و ایشان تمام این سال‌ها در کنار پدرشان حضور فعال داشتند.

عباسی ادامه داد: رفتار و تدبیر ایشان در سال‌های قبل از ازدواج به‌گونه‌ای است که حضرت رسول(ص) از ایشان به نام ام‌الابیها یاد کردند. سه سال سخت از زندگی حضرت محمد(ص) با دخترش در شعب ابیطالب می گذرد، رحلت حضرت خدیجه(س) با ابوطالب عموی پیامبر در یک هفته اتفاق افتاد و حضرت فاطمه(س) در قالب حامی و پشتیبان از پدر مراقبت کرد. تنها مدیریت ایشان به بعد عاطفی خلاصه نشد، بلکه در تمامی ابعاد نقش‌آفرین بودند.

وی دومین بعد از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را عبادت دانست و بیان کرد: متأسفانه عبادت و ارتباط با خدا، گمشده عصر کنونی بوده و ایشان الگویی کامل برای دختران جوان امروزی است. ادعیه‌های بسیار خوب از ائمه معصومین(ع) در اختیار ما قرار دارد که هریک می‌تواند ارتباط ما با خداوند متعال را تقویت کند.

عباسی اضافه کرد: فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) از دیگر ابعاد شخصیتی ایشان است. فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آن حضرت قبل و بعد از ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است. ایشان در همه صحنه‌های تاریخ اسلامی در زمان هجرت، زندگی در شعب ابیطالب، جنگ و پشت جبهه حضور فعال داشتند. وظیفه انتقال معارف اسلامی به دختران و زنان در این زمان برعهده آن حضرت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: فعالیت سیاسی و اجتماعی زندگی حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) برجستگی خاص دارد، ایشان در شناخت میدان و دیده‌بانی میدان نقش به سزایی داشتند و اگر افشاگری و مبارزه آن حضرت بعد از رحلت نبود شاید امروز چیزی به نام تشیع باقی نمانده بود. با به میدان آمدن ایشان و خواندن خطبه فدکیه باعث شد تا خط سیر دشمن‌شناسی برای همیشه مانا بماند و شهادت ایشان که به دنبال مجاهدت رخ داد زمینه استحکام اسلام ناب و تشیع را فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha