اجرای طرح «شهید سلیمانی» محدود به زمان خاص نیست / فعالیت ۱۰۷ مسجد در اراک
کد خبر: 3947405
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

اجرای طرح «شهید سلیمانی» محدود به زمان خاص نیست / فعالیت ۱۰۷ مسجد در اراک

فرمانده سپاه ناحیه اراک با بیان اینکه در طرح «شهید سلیمانی» نزدیک به ۲ هزار نفر و حدود ۱۰۷ مسجد در این شهرستان فعال هستند، گفت: طرح شهید سلیمانی محدود به مقطع زمانی خاص نیست و تا ریشه‌کن شدن این بیماری ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، عصر روز گذشته، 23 دی در مراسم رزمایش چند جانبه مسجد محور بسیجیان پایگاه 19 حزب‌الله این شهرستان که در مسجد امام علی(ع) برگزار شد، به نقش اثرگذار بسیج در کنترل بیماری کرونا اشاره و اجرای طرح شهید سلیمانی را بسیار موفق توصیف کرد و گفت: اجرای این طرح در راستای قطع زنجیره کرونا بی‌نظیر عمل کرده است و خوشبختانه شاهد کنترل نسبی بیماری هستیم.

وی به عملکرد موفق بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: دستاوردهای بسیج در زمینه‌های مختلف همچون محرومیت‌زدایی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و کم‌برخوردار چشمگیر است. بیش از ۲ ماه از اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی و شهر اراک می‌گذرد و مردم خوشبختانه در اکثر مناطق با بسیج همکاری بسیاری خوبی دارند.

مهجوری از اعزام نیروهای بسیجی متخصص و غیرمتخصص جهت رسیدگی به امور بیماران خبر داد و افزود: این افراد در دو قالب پرستاری و خدماتی داوطلبانه به بیمارستان‌ها اعزام شدند و سعی داشتند باری از دوش کادر درمان استان و اراک بردارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: گروه‌های بسیجی تقریباً در استان و همچنین اراک به تمامی اصناف سر زده و موارد بهداشتی را دقیق گوشزد کردند. خوشبختانه این روزها شاهد کاهش آمار کرونایی‌ها در کشور هستیم، اما این بدان معنا نیست که همه چیز را رها کنیم، بلکه رعایت موازین بهداشتی باید دقیق‌تر از گذشته انجام شود تا شاهد اوج مجدد و ورود به پیک جدید نباشیم.

وی سرکشی از منازل افراد مبتلا به کرونا، کمک مالی به قشرهای آسیب‌پذیر، توزیع میوه و غذای گرم، کمک به سالمندان مبتلا به بیماری کرونا، بازدید از کارگاه‌های تولیدی، سالم‌سازی و گندزدایی معابر و مکان‌های عمومی، ارائه خدمات درب منازل را بخشی از اقدامات صورت گرفته دانست.

مهجوری در تشریح این مهم که طرح شهید سلیمانی شامل 4 بخش رصد، مراقبی، نظارتی و حمایتی است، اظهار کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر طرح شهید سلیمانی از هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاتب شده است که مباحث آموزشی و بهداشتی را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با بیان این نکته که در طرح شهید سردار قاسم سلیمانی یکهزار و 957 نفر نزدیک به 2 هزار نفر به کارگیری شدند، در سطح شهرستان اراک و بخش‌ها حدود 107 مسجد در طرح یاد شده فعال هستند، همچنین این طرح در مساجد روستاها که پایگاه بسیج دارند نیز فعالیت دارند. طرح شهید سلیمانی محدود به مقطع زمانی خاص نیست و تا ریشه‌کن شدن این بیماری ادامه دارد.

مهجوری اضافه کرد: توجه به سلامت فردی و اجتماعی از مهمترین مسائلی است که در طرح شهید سلیمانی به آن توجه می‌شود. آموزش‌های ارائه شده فقط محدود به زمان کرونا نیست و پس از این دوران نیز کاربرد دارد، چراکه حفظ سلامت همه شهروندان در هر نقطه‌ای از شهر برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آن به راحتی عبور نخواهیم کرد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۷۲ هزار بسته معیشتی در سطح شهر اراک توزیع شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم ماهیانه این اقدام خداپسندانه را انجام دهیم. از تمامی خیرین، دستگاه‌های مختلف و عموم شهروندان که ما را در اجرای طرح شهید سلیمانی یاری کردند سپاسگزارم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک از صدا و سیما خواستار توجه بیشتر به اجرای طرح شهید سلیمانی شد و افزود: هنوز برخی از مردم به ویژه محلات کم برخوردار با این طرح آشنا نیستند و از همکاری سرباز می‌زنند، با وجود اینکه صدا و سیما خدمات خوبی صورت داده و همواره در کنار سپاه انعکاس برنامه‌ها را به احسن وجه انجام داده است، اما توقع داریم در معرفی هرچه بهتر طرح اقدام کند.

مهجوری در پایان اظهار کرد: همکاری دستگاه‌ها با بسیج بسیار اهمیت دارد و اگر این مشارکت با دقت صورت گیرد قطعا دستاوردهای خوب و مطلوب‌تری برای طرح دارد. پوشیدن لباس متحد، صدور کارت شناسایی و حکم مأموریت از ملزومات مجریان طرح شهید سلیمانی است که ما اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha