روح برجام، رفع کامل تحریم‌ها است
کد خبر: 3947866
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

روح برجام، رفع کامل تحریم‌ها است

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه روح برجام، رفع کامل تحریم‌ها است گفت: ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار نداریم و اگر تحریم برداشته نشود، بازگشت آمریکا خیری برای ایران ندارد و خسارت محض است.

بی اعتمادی مردم به واکسن‌های آمریکایی و انگلیسیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 26 دی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است چرا که ایشان نیرنگ‌های دشمن را می‌دانند.

وی گفت: بعد از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، افراد خارج‌نشین در فضای مجازی سر و صدا به راه انداختند و لشکر پیاده آن‌ها در کشور وارد عمل شدند و نقش دایهٔ مهربان‌تر از مادر را بازی کردند. جالب است که روزانه هزاران نفر در آمریکا و انگلیس بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند ولی این دولت‌های سلطه‌گر امروز دلسوز مردم ما شده‌اند و جالب‌تر اینکه این‌ دولت‌های غربی، همان‌هایی هستند که به علت تحریم به ما دارو نمی‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اینکه روح برجام، رفع کامل تحریم‌ها است گفت: ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار نداریم و اگر تحریم برداشته نشود، بازگشت آمریکا خیری برای ایران ندارد و خسارت محض است زیرا مطالبه ما از بازگشت آمریکا به برجام، رفع کامل تحریم‌ها است و اساس مذاکرات هسته‌ای هم رفع تحریم‌ها بود و قرار بود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برداشته شود نه اینکه پشت میز بنشینند و یا با جان کری قدم بزنند.

حجت‌الاسلام عالی در بخش دیگری از خطبه‌ها یاد و خاطره آیت‌الله مصباح یزدی را گرامی داشت و افزود: چندین سال بود این تئورسین تفکر ناب اسلام محمدی(ص) به عناوین مختلف هجمه قرار گرفته بود مانند که زمانی معاویه (علیه اللعنة) به کمک چند هزار مزدور رسانه‌ای اش چنان تبلیغ کرده بود که امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) فردی بی‌نماز بین مردم معرفی شد و این دقیقاً مصداق همین تخریب است.

وی تصریح کرد: دشمن دنبال نهادینه کردن تفکر لیبرال ـ سکولار در ایران است و می‌کوشد با مغلطه کردن، اسلام و انقلاب اسلامی را تضعیف کند.

امام جمعه موقت تبریز، متذکر شد: آیت‌الله مصباح از شاگردان مخصوص علمای بزرگ بود و موجب ترس دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره لزوم به کارگیری جوانان حزب اللهی در کنار اشخاص با تجربه در اداره کشور گفت: برخی از نسل‌های گذشته انقلاب مانند شهید حاج قاسم سلیمانی هستند که مانند جوان‌ها بود و امروز باید نیروی جوان و جهادی و اهل عمل در وسط میدان باشد و مکتب شهید سلیمانی آن را نشان داد و در حال حاضر ما به چنین رئیس‌جمهوری نیاز داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از خطبه‌ها، سالروز شهادت مظلومانه دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و افزود: مراسم ویژه ایام فاطمیه با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha