بایدن دنباله‌رو سیاست عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی است
کد خبر: 3947877
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

بایدن دنباله‌رو سیاست عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی است

یک مقام رژیم صهیونیستی گفت که پیامی از دولت رئیس‌جمهوری آمریکا دریافت کرده که براساس آن دولت جدید ایالات متحده مسیر عادی‌سازی روابط این رژیم با دولت‌های عربی را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 48، بر اساس گزارش برخی منابع صهیونیستی برخی مسئولان در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به رژیم اسرائیل پیام داده‌اند که دولت جدید آمریکا در صدد است سیاست عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی را که طی ماه‌های اخیر شتاب گرفته است، ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، الیاف بنیامین، رئیس اداره خاورمیانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با اندیشکده‌های اسرائیلی حامی صهیونیسم بیان کرد که احتمال بازگرداندن روابطی که میان اسرائیل با کشورهای عربی ایجاد شده، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا قبل از اینکه به اسرائیل بپردازد، موضوعات دیگری را برای بررسی مد نظر دارد، گفت: با تیم بایدن در ارتباط هستیم و می‌دانیم که آن‌ها نیز عادی‌سازی را تأیید می‌کنند و آماده ادامه آن بوده و ما نیز با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

بر اساس این گزارش رئیس جمهور منتخب آمریکا در کمپین انتخاباتی خود عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و امارات را تأکید کرده بود.

ایلاف بنیامین همچنین مدعی شده که اسرائیل با برخی کشورهای شمال آفریقا و حاشیه خلیج [فارس] نیز برای توافق‌های جدید در راستای عادی‌سازی روابط در حال مذاکره است.

گفتنی است، این اظهارات مقام اسرائیلی در حالی مطرح می‌شود که منابع خبری رژیم صهیونیستی از هشدار مسئولان ارشد دستگاه‌های امنیتی این رژیم به دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن درباره فشار بر حکومت‌های عربی حاشیه خلیج فارس خبر داده‌اند.

انتهای پیام
captcha