مداحان برای جریان‌سازی در جهان اسلام تربیت شوند
کد خبر: 3947902
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

مداحان برای جریان‌سازی در جهان اسلام تربیت شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضرورت تسلط مداحان به زبان عربی و دیگر زبان‌های زنده دنیا را متذکر شد و گفت: مداحان برای جریان‌سازی در جهان اسلام تربیت شده و تبلیغ درست دین را به عنوان پل ارتباطی فرهنگی بین ما و جوامع شیعی و پیروان اهل‌بیت(ع) برعهده گیرند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، روز گذشته، 26 دی در مراسم اعطای مدرک گواهینامه پایان دوره مداحان مرکز آموزش مداحی «مصباح‌ الهدی» اراک که در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد، با بیان اینکه مراسم مذهبی که در دیگر کشورها برگزار می‌شود الگو گرفته از نظام جمهوری اسلامی است گفت: چند سالی که در اندونزی و مالزی مشغول خدمت به جامعه اسلامی بودم متوجه این امر شدم و بسیار لازم است که قدر فضای ایجاد شده در ایران را بدانیم.

وی با بیان این نکته که برگزاری مراسم مذهبی در بسیاری از کشورها به دلیل حاکمیت آنان امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مداحان کودک و نوجوان آینده‌سازان جهان اسلام هستند. فرصت رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف برای نوجوان  جوان امروز فراهم است و قطعاً فردا در قیامت از ما که در سرزمین محب اهل‌بیت(ع) زندگی می‌کنیم در خصوص اقدامات فرهنگی مؤثر سؤال خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه مراکز آموزش مداحی استان باید برای تربیت مداحان نگاه بین‌المللی داشته باشد، گفت: نوای دلنشین مداحان یکی از عوامل مشترک بین جوامع شیعی و اهل‌بیتی(ع) است. مداحی حماسی و مذهبی ستایشگران و مداحان اهل‌بیت(ع) به زبان‌های عربی، اسپانیولی و انگلیسی را شنیده و پسندیده‌ام. بهتر است ستایشگرانی تربیت کنیم که زبان آنان زبان جهان اسلام باشد.

وی ضرورت تسلط مداحان به زبان عربی و دیگر زبان‌های زنده دنیا را متذکر شد و افزود: مداحان تربیت شده در مراکز آموزشی مداحی به سمتی هدایت شوند که فقط برای فارس زبانان مداحی نکنند، بلکه مداحی و روضه‌خوانی به زبان‌های دیگر نیز مورد توجه باشد.

عباسی تبلیغ صحیح دین از سوی مداحان را مهم‌ترین پل ارتباطی فرهنگی بین ما و جوامع شیعی و  پیروان اهل‌بیت(ع) دانست و اضافه کرد: مردم دنیا تشنه معارف اسلام ناب الهی هستند و جوانان ایران می‌توانند با پیشرفت در عرصه‌های مختلف این معارف را انتقال دهند.

وی از تربیت 400 کودک و نوجوان مداح از سال 95 تاکنون در مرکز آموزش مداحی «مصباح‌ الهدی» اراک ابراز رضایتمندی کرد و گفت: مداحان برای جریان‌سازی در جهان اسلام تربیت شوند. بچه‌های یمن و بحرین بسیار علاقه‌مند به آموزش مداحی هستند و امکانات در اختیار ندارند. مداحان پرچم‌دار هیئت‌های مذهبی هستند و لازم است مسئولان مراکز آموزش مداحی فعالیت‌های خود را مانند قبل ادامه دهند تا بار مسئولیت توسعه فرهنگ شیعی و اهل‌بیتی(ع) را بر دوش گیرند.

انتهای پیام
captcha