مکتب شهدا؛ محرک تحقق گام دوم انقلاب
کد خبر: 3948155
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶

مکتب شهدا؛ محرک تحقق گام دوم انقلاب

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی، مکتب و مسیر شهدا برای جامعه و مردم امیدآفرین و نشاط‌بخش است و امروز نسل جوان برای حرکت شتابنده در گام دوم انقلاب به این مسئله نیازمند است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ماشاء‌الله عبدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر امروز، 27 دی‌ماه در مراسم استقبال و گرامیداشت یاد و خاطره شهید تازه تفحص شده «جعفر نوروزی»، احیای فرهنگ جهاد فی‌سبیل الله و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی بین ملت ایران را یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: شاخصه‌های موجود در نظام، مردم را در برابر حوادث و توطئه‌های مختلف دشمنان بیمه کرده است.

وی تصریح کرد: ولایتمداری و ایستادگی بر ارزش‌ها، دو مؤلفه مهم مکتب شهیدان است و امروز اگر می‌خواهیم راه شهدا و مکتب ارزشمند آنان را حفظ کنیم، لازم است این شاخصه‌ها را مورد توجه قرار دهیم. شهدا درس آزادگی و عزت به ما آموختند و باعث شدند تا هیچ‌گاه از مسیر خارج نشویم.

عبدی بیان کرد: تقارن بازگشت پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی و ایام شهادت حضرت زهرا(س) درس‌های بزرگی برای جامعه اسلامی و مردم دارد که یکی از آنها درس ولایت‌مداری است، چرا که هم حضرت زهرا(س) شهیده راه ولایت هستند و هم شهدا در مکتب ولایت رشد و تربیت شده و حماسه‌سازی کردند.

وی ادامه داد: همه خوبی‌ها و کرامات در مقام والای حضرت زهرا(س) جمع شده و ایشان الگویی کامل برای بشریت هستند و شهدا هم پرورش‌یافته مکتب فاطمیه هستند که در این مکتب به خوبی رشد کردند و در تاریخ ماندگار شدند. امروز ترویج فرهنگ و مکتب شهدا در جامعه یک ضرورت است و اینگونه توفیقات همچون بازگشت پیکر مطهر شهید «جعفر نوروزی» قطعاً می‌تواند در این راستا مؤثر باشند.

عبدی اضافه کرد: امروز آن چیزی که اهمیت بسیار دارد، آشنایی و برقراری ارتباط نسل جوان با آرمان‌ها و مکتب شهدا است و این مسئله اگر به خوبی انجام شود، قطعاً تحول‌آفرین خواهد بود و اقدامی مؤثر برای گام برداشتن شتابنده در گام دوم انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مکتب و مسیر شهدا برای جامعه و مردم امیدآفرین و نشاط‌بخش است و امروز نسل جوان برای حرکت شتابنده در گام دوم انقلاب به این مسئله نیازمند است. لذا بازخوانی مکتب شهدا بسیار می‌تواند کمک کند. زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا علاوه بر اینکه به جامعه آرامش می‌دهد، در حفظ انسجام و وحدت بسیار اثرگذار است و امروز که شاهد بازگشت پیکر تازه تفحص شده شهید جعفر نوروزی هستیم، به خوبی آرامش و نشاط در جامعه را شاهدیم.

حجت‌الاسلام عبدی خانواده معظم شهدا را پرچمدار راه و مکتب شهیدان دانست و اظهار کرد: خانواده شهدا از سرمایه‌های ارزشمند و ذخیره معنوی نظام اسلامی محسوب می‌شوند و ملت ایران به این خانواده‌ها افتخار کرده و همواره قدردان نقش برجسته آنان خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان گفت: پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی از عاشورا و امام حسین(ع)، رهروان راه شهدا هستند و با اقتدار اعلام می‌کنند از هیچ تلاش و فرصتی برای ادامه و تحقق راه و آرمان شهدا دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha