خمین؛ میزبان کاروان قرآنی انقلاب
کد خبر: 3948312
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

خمین؛ میزبان کاروان قرآنی انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از حضور کاروان قرآنی انقلاب در 15 بهمن همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام راحل در خمین خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در حاشیه برگزاری جلسه کمیته قرآن دهه فجر استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با توجه به گستردگی استان، لازم است برنامه‌ها را حداکثری پوشش دهیم و برای انجام این مهم نیاز است صدا و سیما و مؤسسات قرآن تمام ظرفیت خود را به میدان آورند.

وی ضرورت توجه به شهرستان‌ها را متذکر شد و افزود: عمده برنامه‌های خوب متعلق به اراک است و با وجود اینکه بیشتر نیمی از جمعیت استان در این شهرستان زندگی می‌کنند، اما دلیل نمی‌شود که به دیگر مناطق حتی روستاها کم توجه باشیم. در شهرستان‌ها مؤسسات، خانه‌های قرآنی و پایگاه‌های فعال هستند. برنامه‌های قرآنی دهه فجر باید با مخاطب حداکثری برنامه‌ریزی شود.

عباسی از حضور کاروان قرآنی انقلاب در تاریخ 15 بهمن همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام راحل در خمین خبر داد و افزود: برای این روز چندین مهمان غیر ایرانی و تعدادی قاری ملی و بین‌المللی دعوت شدند. همچنین جهت پوشش با صدا و سیمای استان هماهنگی لازم صورت گرفته است.

دهه مبارک فجر؛ فرصتی برای جریان‌سازی قرآنی

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز بیان کرد: مبانی قرآنی و ائمه معصومین(ع) را باید الگوی حرکتی خود قرار دهیم. امروز که دنیا در وضعیتی قرار گرفته که به سمت انحراف و خرافات حرکت می‌کند توجه به معارف دینی و قرآنی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال نیز همچون سال‌های قبل برگزار خواهد شد، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شده که نحوه برگزاری با سال‌های قبل کمی متفاوت باشد، اما قرار نیست برنامه‌ها از نظر کمی و کیفی با کاهش مواجه شوند.

سرلکیان معرفی دستاوردهای معنوی و قرآنی پس از انقلاب و شناساندن مبانی الهی به نسل جوان و نوجوان را از برنامه‌های 42اُمین سالگرد پیروزی انقلاب بیان کرد و افزود: تمامی برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، هرچند از شواهد این‌گونه به نظر می‌رسد که رعایت بهداشت تنها گریبان برنامه‌های مذهبی را گرفته و مردم کماکان به سفر رفته و دیگر برنامه‌ها که بوی مادیات می‌دهد برگزار می‌شود.

وی در ادامه تبیین دستاوردها و تحولات انجام شده پس از انقلاب در زمینه گسترش علوم و معارف قرآن، نقش ارزنده قرآن در پیروزی انقلاب، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین جهت برگزاری برنامه‌ها، تلاش در جهت آشنایی هرچه بیشتر مدم با مفاهیم و مضامین قرآنی را از دیگر رویکردهای برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد.

سرلکیان از شناخت کم مردم از مفاهیم قرآنی گلایه کرد و افزود: درست است که در طول 42 سال فعالیت‌های قرآنی بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته است، اما هنوز مفاهیم قرآن در بطن زندگی مردم آنچنان که باید و شاید ورود نکرده است و دهه فجر فرصتی است تا نقطه شروعی برای زمینه‌سازی و جریان‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha