برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در شهرهای زرد و آبی استان مرکزی
کد خبر: 3948477
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در شهرهای زرد و آبی استان مرکزی

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر منعی برای برگزاری جلسات حضوری آن هم با حداقل جمعیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرهای آبی و زرد وجود ندارد، اما همه چیز بستگی به ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 29 دی ماه در جلسه کارگروه کمیته روستایی و عشایری دهه فجر استان که در سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، دهه فجر را فرصتی برای مطرح شدن و معرفی دستاوردهای انقلاب دانست و تصریح کرد: در آستانه چهل‌و‌دومین سال پیروزی انقلاب قرار داریم باید از این بازه زمانی برای اجرای برنامه‌های نشاط بخش و امیدآفرین استفاده شود.

وی دهه مبارک فجر را چشم‌انداز اعظم انقلاب دانست و اظهار کرد: دهه فجر، شاه بیت مناسبت‌های انقلاب اسلامی است و باید اهتمام ویژه برای اجرای برنامه‌های مثرمثمر داشته باشیم، در معارف دینی ذکر ایام‌الله و زنده نگه داشتن آنان مورد تأکید است.

دانشی ادامه داد: بخشی از هجمه‌های وارده به نظام جمهوری اسلامی به دلیل کم کاری ما اتفاق می‌افتد و دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای جبران کم کاری‌هاست. وظیفه معرفتی، انقلابی و دینی ما این است تا مردم را از دستاوردهای ناب انقلاب آگاه کنیم. هرچه از شهیدان بگوییم، جای اقدام و عمل ما را نخواهد گرفت، اقدام و عمل ما باید در راستای آرمان‌های امام راحل و شهدا باشد و همواره برای پیشبرد اهداف از منویات مقام معظم رهبری بهره بگیریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید قدردان بیست‌و‌دوم بهمن باشیم، ادامه داد: در طول 42 سال، انقلاب اسلامی توانسته است 7 رئیس جمهور امریکا را به زانو درآورده و با شکست و ناکامی مواجه کند. در حال حاضر منعی برای برگزاری جلسات حضوری آن هم با حداقل جمعیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرهای آبی و زرد وجود ندارد، اما همه چیز بستگی به ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان دارد، ما تابع قوانین هستیم، اگر قانون جدیدی صادر شود قطعا ابلاغ و انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ابلاغیه‌ای برای برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی 22 بهمن از مرکز ابلاغ نشده است، اظهار کرد: بهتر است در هر بخش یک برنامه شاخص را داشته باشیم، از هر کاری که در روستاها موجب شادمانی مردم می‌شود نباید غفلت شود.

برنامه‌ریزی در گام دوم انقلاب مدبرانه‌تر باشد

حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی، رئیس کارگروه روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان مرکزی، هم گفت: موظف هستیم به تمام وظایف خود برای خدمت‌رسانی به جامعه روستایی انجام دهیم. رؤسای ادارات شهرستان در نظر داشته باشند که برنامه‌هایی که تنها با قید مکان و زمان اطلاع رسانی شود قابل قبول است.  

وی بر ضرورت مستندسازی برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: هدف اصلی از اجرای برنامه‌ها معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل جدید است. لازم است مضامین انقلاب را با شیوه‌‌های نوین، هنری و علمی به نسل جوان منتقل کنیم. برنامه‌های این ایام باید با نوآوری و خلاقیت همراه باشد و تحول در این عرصه ایجاد شود.

توکلی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها در گام دوم اتقلاب باید مدبرانه‌تر، هنرمندانه‌تر، علمی‌تر و دارای پیام باشد. نسل جدید از سواد رسانه‌ای بالاتری برخوردار است. برنامه‌ها در فضای مجازی و فیزیکی باید دارای محتوا و پیام باشد و کمبودها را جبران کند و بخشی از این وظیفه برعهده ما است تا در این راستا بهتر گام برداریم. نقش روستاییان در پیروزی انقلاب پررنگ بوده است و این نقش باید به سمع و نظر مردم برسد.

انتهای پیام
captcha