نقش مدیران در بازخوانی کارآمدی نظام اسلامی
کد خبر: 3948863
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

نقش مدیران در بازخوانی کارآمدی نظام اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام برگرفته شده از مکتب جامع و کامل اهل‌بیت(ع) است و امروز همه مسئول بوده و وظیفه داریم کارآمدی نظام اسلامی را برای همه بیان کنیم و نقش آفرینی مدیران در این مسأله حائز اهمیت است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، اول بهمن ماه در کلاس درس اخلاق مدیران استان که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: شاکله نظام اسلامی ایران بر مکتب اهل‌بیت(ع) استوار است. حرکت در مسیر ائمه اطهار و الگوگیری از ایشان همواره مورد تأکید است، وجود مکتب از بروز هرگونه سلیقه شخصی در رفتار و عمل جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی از آن اهل‌بیت(ع) است و هر جا فرمان قیام و جهاد صادر کنند، باید آماده حرکت بود، تصریح کرد: نظام اسلامی ریشه در توحید، مبانی قرآنی و مکتب اهل‌بیت(ع) دارد. مبانی دین اسلام، مبانی الهی است و مبانی بشری و شخصی در ان دخل و تصرفی ندارد و نظام اسلامی بر اساس مکتب معصومین حرکت می‌‌کند، قطعا این مکتب دارای ظرفیت‌های بسیاری است و بخشی از آن را در انقلاب می‌بینیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ایران و حکومت آن را مزین به ستون مستحکم اهل‌بیت(ع) دانست و بیان کرد: دین اسلام دینی غنی، جامع و کامل است که همه حقوق حتی گیاهان در آن به درستی دیده شده و مهمترین حقوقی که اسلام به آن توجه داشته حقوق اساسی است که خود جامعیت همه حقوق‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: ائمه اطهار(ع) مسیر حکومت اسلامی را به خوبی مشخص کردند، امروز شاهدیم اسلام به عنوان دینی الهی در حمایت از مستضعفان عالم و برائت از ظالمان و زورگویان به پا خواسته است و این مهم برگرفته شده از یکی از شاخصه‌های رفتاری پیشوایان دینی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: دشمنی چهل ساله جوامع استکباری به دلیل حقانیت انقلاب اسلامی است که توسط حضرت امام(ره) برای ملت ایران جاری شده است. نظام اسلامی در طول این سال‌ها در دفاع از بشریت و حرمت و کرامت انسان‌ها پیشگام و پیشتاز بوده و این ویژگی مهم سیره اهل‌بیت(ع) است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بر پایه ولایت‌فقیه و مردم سالاری دینی در طول 42 سال به عنوان یکی از موفق‌ترین نظام‌ها و انقلاب‌ها در طول تاریخ مطرح بوده است. به برکت این نظام شاهد دستاوردهای بسیاری در کشور هستیم که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

امام جمعه اراک با اشاره به نزدیک بودن دهه فجر انقلاب، تصریح کرد: امروز در آستانه سالگرد چهل‌و‌دومین پیروزی انقلاب اسلامی مکلف به تبیین و بیان موفقیت‌های برجسته و دستاوردهای عظیم نظام اسلامی هستیم. موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام برگرفته شده از مکتب جامع و کامل اهل‌بیت(ع) است و امروز همه مسئول بوده و وظیفه داریم کارآمدی نظام اسلامی را برای همه بیان کنیم و نقش آفرینی مدیران در این مسأله حائز اهمیت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به شرح وظایف مدیران در نظام اسلامی پرداخت و بیان کرد: مدیران نظام اسلامی به‌عنوان خادمان مردم در سنگرهای مدیریتی باید باانگیزه‌های قوی در گام اول رضایت الهی و مردم را در نظر گرفته و اقداماتشان نمود عملیاتی داشته باشد. رفتار مدیران باید مبتنی بر بیانات و دغدغه‌های رهبری باشد، آنان در خط مقدم جبهه نظام اسلامی ایران قرار دارند و نقششان در این حوزه بسیار حیاتی و کلیدی است.

انتهای پیام
captcha