تعریف ساختار سازماندهی شده وظیفه اتحادیه مؤسسات قرآنی است
کد خبر: 3954587
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

تعریف ساختار سازماندهی شده وظیفه اتحادیه مؤسسات قرآنی است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی با بیان اینکه اتحادیه مکلف است مباحث حقوقی مؤسسات قرآنی را دنیال کند گفت: ایجاد رفتار شبکه‌ای و ساختار سازماندهی شده از دیگر مطالبات اتحادیه است.

پیمان عین‌القضاتی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: اتحادیه قرآن از مؤسسات دارای مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شده است. جهت جلوگیری از موازی‌کاری و بالا بردن هم‌افزایی دو اتحادیه تحت نظر تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سه سال پیش ادغام این دو اتحادیه در دستور کار قرار گرفت و با انتخابات صورت گرفت هیئت مدیره انتخاب و فعالیت خود را آغاز کرد، اما تا سال گذشته این ادغام در سطح کلان به صورت کامل و جامع شکل نگرفت و فرصت دوساله برای نحوه ادغام، کیفیت و ... از بین رفت. خوشبختانه در 10 ماهه اخیر با برگزاری انتخاباتی در سطح کلان هیئت مدیره تشکیل و انسجام مطلوبی در این مجموعه شکل گرفت.

عین‌القضاتی اظهار کرد: عدم انسجام و وحدت لازم در دو سال گذشته مانع از انجام حرکت‌های زیرساختی و بنیادی شد و در اختلافات نظرهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی وجود داشت نتیجه این ادغام به حرکت مثبت تبدیل نشد.

وی مهم‌ترین وظیفه اتحادیه‌ها را رسیدگی به حقوق صنفی و مباحث حقوقی زیرمجموعه‌های خود دانست و اضافه کرد: اتحادیه مکلف است مباحث حقوقی مؤسسات قرآنی را در قالب مطالبه‌گری، تصویب قانون و احقاق حقوق دنبال کند. در اتحادیه استان مجموعه اهدافی را طراحی شده در دستور کار قرار داده‌ایم که علاوه بر سه مورد بیان شده ایجاد انسجام، رفتار شبکه‌ای و ساختار سازماندهی شده را نیز مطالبه دارد.

عین‌القضاتی ضرورت توانمندسازی مؤسسات قرآنی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در یک سال اخیر توانسته‌ایم با ایجاد وفاق در سطح ملی کارهای خوبی را در حد زیرساختی دنبال کنیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره توانمندسازی ویژه مدیران مؤسسات در خصوص استفاده از زیرساخت فضای مجازی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش در فضای مجازی از طریق سایت «دانه» ویژه مؤسسات قرآنی در حال انجام است، اظهار کرد: مؤسسات با در اختیار داشتن این سایت به صورت رایگان می‌توانند فعالیت‌های قرآنی خود همچون برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی، همایش‌ها، سخنرانی‌ها و محافل قرآنی را پیگیری کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان با بیان اینکه در حال حاضر 10 مؤسسه قرآنی در سطح استان از سایت «دانه» برای انجام فعالیت‌های قرآنی خود استفاده می‌کنند، گفت: برای فراگیر شدن استفاده از این فضای مجازی و تسلط افراد متقاضی دوره‌ای با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و از هر مؤسسه یک یا چند نفر شرکت کردند تا به عنوان پشتیبان فضای مجازی مؤسسه را حمایت کنند. اتحادیه نیز فردی در نظر گرفته شده که پشتیبانی سایت را برای برگزاری کلاس‌ها برعهده دارد.

انتهای پیام
captcha