ایکنای مرکزی عهده‌دار هماهنگی برگزاری مسابقات قرآن کانون وکلا می‌شود
کد خبر: 3955929
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴

ایکنای مرکزی عهده‌دار هماهنگی برگزاری مسابقات قرآن کانون وکلا می‌شود

رئیس کانون وکلای استان مرکزی اظهار کرد: اگر خبرگزاری ایکنا به عنوان متولی برگزاری مسابقات قرآن اقدامات لازم در راستای نشر خبر و هماهنگی با کانون وکلا را عهده‌دار شود، مجموعه ما از اجرای طرح استقبال می‌کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد صالحی، رئیس کانون وکلای استان مرکزی، شامگاه روز گذشته، پنجم اسفند در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در آستانه گرامیداشت هفتم اسفند، روز وکیل‌مدافع در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، از فعالیت 400 وکیل در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 280 وکیل آقا و 120 وکیل نیز از بانوان هستند و 118 کارآموز نیز در حال آموزش و گذران دوره هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال کانون وکلا 68 ساله شده و خدمات پیشنهادهای حقوقی و قانونی، مشاوره‌ای و معرفی وکیل به مردم به‌صورت رایگان و از طریق سایت در نظر گرفته شده در این مجموعه انجام می‌شود، بیان کرد: سند تحول جزو برنامه‌های قوه قضائیه در برنامه ششم توسعه بود که با وجود گذشت مدت‌ها از این تکلیف قانونی اخیراً سند تهیه شده است و یکی از گلایه‌های نهاد وکالت این است که علی‌رغم اینکه این نهاد همواره یار و همراه قوه قضائیه است، اما در تدوین این اسناد از جمله سند امنیت و سند تحول قضایی کانون وکلا دخیل نبوده‌اند.

صالحی بیان کرد: در سند امنیت قضایی به نهاد وکالت پرداخته نشده است و از آنجایی که در سند تحول قضایی اسمی از نهاد وکالت آمده است، متأسفانه جدی گرفته نمی‌شود، جامعه وکالت گلایه صریح خود را به ریاست قوه قضائیه ابلاغ کرده است که در مقدمه سند علی‌رغم اینکه بیان شده با اساتید دانشگاه، حقوقدانان و جامعه قضات مشاوره شده و این سند تنظیم شده است هیچ اسمی از کانون وکلا برده نشد.

وی با اشاره به شهادت یکی از وکلا در کرمانشاه، تصریح کرد: وکلا برای دفاع از حقوق موکل خود جان خود را از دست داده به شهادت می‌رسند و اگر غیر از این باشد به موکل خود خیانت کرده‌اند. تیراندازی به منازل وکیل و یا به شهادت رساندن آنان هشداری برای طرف دعواست که وکیل را دشمن خود تلقی نکند. وکیل زبان‌ گویا بوده و متناسب با اوراق، اسناد و مدارکی که موکل در اختیارش می‌گذارد دفاع می‌کند، اما بررسی و تحلیل اسناد با مقام قاضی است. دستگاه قضایی باید برخورد اکید و شدید با خاطیان داشته باشد.

صالحی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در خصوص امتیازدهی به فعالان قرآنی در این مجموعه، اظهار کرد: ما اختیاری برای امتیازدهی و پذیرش نداریم، چراکه آزمون وکلا از طریق سازمان سنجش انجام شده و تنها اسامی پذیرفته‌شدگان برای ما ابلاغ می‌شود، اما طبق روال موجود افراد واجد شرایط از سهمیه‌ای 30 درصدی برخوردارند که متناسب با قوانین می‌توانند استفاده کنند.

وی حضور خبرگزاری ایکنا و تخصص این مجموعه در حوزه قرآن را مورد تحسین قرار داد و افزود: وکلا متعهد به انجام آداب دینی، اخلاق اسلامی و مبانی قرآنی هستند و هیچ‌گاه از این امر خارج نمی‌شوند.

صالحی ادامه داد: به جاست که طرح برگزاری مسابقات قرآن ویژه کارکنان این مجموعه، وکلا و خانواده آنان در هیئت مدیره مطرح شود تا با همکاری خبرگزاری ایکنا و متولیان این حوزه این مسابقات به‌صورت داخلی برگزار شود. اگر خبرگزاری قرآنی به عنوان متولی این امر از منظر انتشار رسانه‌ای و هماهنگی اقدامات مقدماتی را جهت برگزاری مسابقات قرآن عهده‌دار شود، اجرای طرح از طرف کانون مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنای مرکزی در پایان این جلسه آمادگی خود را جهت انجام اقدامات مقدماتی هماهنگی و نشر اخبار برای برگزاری مسابقات قرآن ویژه کارکنان مجموعه کانون وکلا و خانواده آنان را در آینده اعلام کرد. 

انتهای پیام
captcha