بروز مشکلات در کشور نشان از ضعف مسئولان استانی دارد
کد خبر: 3956350
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

بروز مشکلات در کشور نشان از ضعف مسئولان استانی دارد

منتخب مردم محلات و دلیجان در خانه ملت اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم یک روز در کشور مشکل مرغ داریم و روز بعد تخم مرغ و کنجاله و جو برای دامداران. بروز این مسایل نشان می‌دهد مسئولان استانی در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

بروز مشکلات در کشور نشان از ضعف مسئولان استانی دارد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 8 اسفند در پنجمین جلسه شورای اداری و تکریم و معارفه امام جمعه شهر نیم‌ور از توابع شهرستان محلات که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه نمازجمعه در مناطق مختلف، اظهار کرد: نماز جمعه همانند خورشید تابانی است که در شهرها می‌درخشد و امکان چیرگی سیاهی را به آن شهر نمی‌دهد.

وی آیت‌الله مقدسی را بنیان‌گذار حوزه علمیه محلات دانست و گفت: از سال‌های قبل تاکنون این شهر چهره‌هایی به نام از اساتید حوزه در قامت امامان جمعه بر خود دیده است که باعث شده همواره شاهد برکات بسیار در این منطقه باشیم. همچنین سایر روحانیون این شهر نیز در زمینه تعلیم و تربیت، قضاوت، رئیس و استاد حوزه علمیه و دانشگاه، سازمان تبلیغات و سایر امور فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار بوده و ایفای نقش کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام عبادی، امام جمعه سابق نیم‌ور، تصریح کرد: حجت‌الاسلام حاج‌رضایی که به عنوان امام جمعه جدید این شهر معارفه می‌شود برادر سه شهید، جوان، فعال و انقلابی است. امیدست با محوریت امام جمعه جدید مردم این شهر بتوانند گام‌های مؤثری برای ارتقای امور فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و توسعه بیش از پیش این شهر بردارند. نماز جمعه تریبون نظام اسلامی است و باید مسئولان در نماز جمعه حضور جدی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم ادامه داد: از مسئولان درخواست دارم در پایان سال در بخش توزیع اجناس از جمله روغن، میوه شب عید و سایر اقلام خوراکی مدیریت توزیع خوبی انجام دهند تا مردم با مشکل مواجه نشوند. متأسفانه شاهد هستیم یک روز در کشور مشکل مرغ داریم و روز بعد تخم مرغ و کنجاله و جو برای دامداران. بروز این مسایل نشان می‌دهد مسئولان استانی در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: قانون راهبردی برای رفع تحریم‌هاست و تأثیر خود را گذاشته است، اکنون کره‌ای‌ها پیغام داده‌اند که قصد دارند بخشی از پول را آزاد کنند، همچنین از طرف ژاپن و سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی پیام‌هایی رسیده است. همچنین قبلا فروش نفت روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه نفت بوده که اکنون به بالای یک میلیون بشکه رسیده است.

سلیمی در پایان اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری محور اصلی و فصل‌الخطاب است، همه باید یک صدا از سخنان ایشان حمایت کنند. معظم‌له پرهیز از دوصدا بودن در کشور را تأکید دارند و فرمودند قانون مجلس، قانون خوبی است و باید اجرایی شود. رهبری درخصوص بازگشت به برجام نیز تأکید کردند که ابتدا باید تحریم‌ها رفع شوند و سپس راستی آزمایی صورت بگیرد، این سیاست قطعی نظام است و هر کسی از این سخنان تبعیت نکند از مسیر خارج خواهد شد.

حجت‌الاسلام هادی میرزایی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی، مرخصی امام جمعه سابق نیم‌ور را دلیل معارفه امام جمعه جدید بیان کرد و گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که مردم این شهر پیگیر آن بودند و امامان جماعت بهتر از هر گزینه دیگری می‌توانند امورات فرهنگی و قرآنی را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: امروز ثبت‌نام برای امام جمعه بودن با اولویت حضور در استان انجام می‌شود. برنامه ما استفاده از امامان جمعه بومی است و مسئولان و مردم موظف به همکاری با وی هستند. چراکه امام جمعه از بین گزینه‌های مختلف با سنجه‌های مختلف انتخاب می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات نیز بیان کرد: نماز جمعه از اهمیت بسزایی برخوردار است، علاوه بر وجود آیات و روایات متعدد درباره نمازجمعه اگر به انقلاب اسلامی نیز نگاه کنیم متوجه می‌شویم که نماز جمعه یک جایگاه والایی در خنثی کرد توطئه‌های دشمنان دارد.

وی افزود: حضور مردم در دوران دفاع مقدس ریشه در نماز جمعه داشت، در مسائل مختلفی که نیاز به بصیرت مردم باشد، نماز جمعه، امامان جمعه و جماعت در صف اول قرار داشتند و این مسئولیت در زمینه‌های مختلف نمود عینی داشته و دارد.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه حجت‌الاسلام حسن حاج‌رضایی به عنوان امام جمعه جدید شهر نیم‌ور معارفه و از زحمات حجت‌الاسلام عبادی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha