تأثیر انیمیشن‌های قرآنی در تربیت کودکان و نوجوانان
کد خبر: 3956605
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
حنانه خلفی بیان کرد:

تأثیر انیمیشن‌های قرآنی در تربیت کودکان و نوجوانان

حافظ کل قرآن با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نیاز بیشتری به کتب آموزشی با محوریت قصص قرآنی دارند گفت: ساخت و تولید انیمیشن‌های قرآنی و پخش آن در صدا و سیما و فضای مجازی می‌تواند به توسعه فرهنگ قرآنی در آینده کمک کند.

حنانه خلفی، حافظ کل قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی،  به آیه 20 سوره مبارکه مزمل که می‌فرماید «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ۚ، پس در هر حال آنچه میسّر و آسان باشد به قرائت قرآن پردازید» استناد کرد و گفت: از هیچ سنی برای حفظ دیر نیست و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در رشته حفظ باید سطح توان خود برای ارائه محفوظات را بالا برند.

وی کودکان و نوجوانان را به حفظ قرآن در حد توانشان توصیه و تصریح کرد: توانایی افراد برای حفظ با یکدیگر یکسان نیست و سخت‌گیری به خود شاید زمینه دلسردی را فراهم کند، اما اگر نوجوان حافظ مداوم و آرام در این مسیر گام بردارد چه بسا در میانه راه علاقه او چندین برابر شده و با سرعت بیشتر حفظ کند.

خلفی حرکت در مسیر قرآن را از اهم امتیازات قرآنی برشمرد و اظهار کرد: حافظ قرآن شدن بسیار دلنشین است و احساس خوشایندی به انسان می‌بخشد، اما مهمتر از حافظ شدن این است که در مسیر کلام وحی حرکت کرده و هیچ‌گاه از این مسیر خارج نشویم. از این رو اگر نوجوانی نتوانست حافظ کل شود خود را سرزنش نکند و برایش حرکت در مسیر مهم باشد.

وی در ادامه عامل به آموزه‌های قرآنی را یکی از ویژگی‌های نوجوان علاقه‌مند به فراگیری اصول قرآن دانست و با بیان اینکه تدبر در آیات راه را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌تر می‌کند، به حدیثی از نبی‌ مکرم اسلام(ص) که فرمودند: «حملة القرآن المخصوصون برحمة الله الملبسون نور الله المعلمون کلام الله المقربون من الله من والاهم فقد والي الله و من عاداهم فقد عادی الله، حاملان قرآن مخصوص به رحمت و بخشش خدا و پوشيده به نور خدا، معلم کلام خدا و مقربان نزد خداوند هستند، هر کس آنها را دوست دارد، خدا را دوست داشته و هر که با آنها دشمن باشد با خدا دشمن است»، اشاره کرد.

این حافظ کل قرآن آیه 28 سوره مبارکه رعد را که می‌فرماید «الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» را مخاطبان خبرگزاری ایکنا هدیه داد و افزود: هیچ آرامشی را بالاتر از یاد خدا نیافتم و اگر موفقیتی در این 14 سال کسب کردم همه را مدیون لطف و عنایت خدا، قرآن، اهل‌بیت(ع) و والدینم هستم.

خلفی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان باید حمایت بیشتری از جامعه قرآنی به ویژه نوجوانان و کودکان داشته باشند، ادامه داد: کودکان و نوجوانان نیاز بیشتری به کتب آموزشی با محوریت قصص قرآنی دارند، ساخت و تولید انیمیشن‌های قرآنی و پخش آن در صدا و سیما و فضای مجازی می‌تواند به توسعه فرهنگ قرآنی در آینده کمک کند.

انتهای پیام
captcha