ضرورت تشکیل قرارگاه قرآنی / آموزش همراه با خلاقیت در جذب مخاطب اثرگذار است
کد خبر: 3956822
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

ضرورت تشکیل قرارگاه قرآنی / آموزش همراه با خلاقیت در جذب مخاطب اثرگذار است

مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی معتقد است که باید قرارگاه قرآنی متشکل از دست‌اندرکاران و گروه‌های مردمی به‌منظور اجرای برنامه‌های منسجم تشکیل شود.

مینو اصلانی، مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت آموزش منطبق با اصول و فنون صحیح در مقاطع سنی مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: به نظر می‌رسد با وجود تمام خدمات و اقدامات صورت گرفته آموزش کافی نبوده و در دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه آموزش همراه با ایده و خلاقیت در جذب مخاطب و خروجی آن در جامعه اثرگذار است، تصریح کرد: درست است که امروز با شیوع بیماری کرونا شبکه‌های مجازی تا حدی فقدان برگزاری جلسات و محافل قرآنی را جبران کرده است، اما قطعاً کافی نیست و نمی‌توانند اثرگذاری مطلوب را داشته باشند.

اصلانی بیان کرد: تجمع قرآنی و برپایی محافل قرآن به دلیل شیوع بیماری کرونا رو به تعطیلی رفته و یا با حداقل‌ترین نفرات ممکن برگزار می‌شوند، اما قطعاً در هر شرایطی نباید از آموزش غافل باشیم، نیاز امروز بانوان به آموزش اجتناب‌ناپذیر است و ترغیب آنان به آموزش قرآن در هر سنی که باشند احساس می‌شود.


بیشتر بخوانید:  


این مقام مسئول اظهار کرد: فعالیت گسترده بانوان جوان و نوجوان در رشته‌های مختلف قرآنی ضروری است و اگر فردی توان دنبال کردن رشته‌ای به صورت تخصصی را ندارد، لازم است بتواند قرآن را فصیح و بدون اشکال بخواند، چراکه برای کشور اسلامی ما دور از شأن است که بانوان قادر به روان‌خوانی نباشند.

اصلانی ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه‌های مختلف قرآنی را خارق‌العاده دانست و با تأکید بر اینکه همه موظف هستیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: اقبال مردم به فعالیت‌های قرآنی چشم‌گیر است به شرط آنکه متولیان این اشتیاق را هدفمند پیش برده و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی ضرورت برپایی جلسات خانگی با هدف ارتقای سطح سواد قرآنی عموم مردم در جامعه را متذکر شد و افزود: برای برپایی جلسات خانگی قرآن به مربیان مجرب در سطح کشور نیازمندیم. بانوان خانه‌دار به دلیل مشغله کاری در منزل و نگهداری از فرزند نمی‌توانند از محل سکونت دور شوند و برپایی جلسات گسترده خانگی می‌تواند معلومات قرآن را به روز کرده و با تبیین آموزه‌های وحیانی آنان را برای داشتن سبک زندگی فاطمی تربیت کند.

اصلانی با بیان اینکه در دسترس بودن مربیان تربیت شده برای جلسات قرآنی ضروری است، به درخواست کشور عراق جهت تربیت مربی قرآن از ایران اشاره کرد و افزود: درخواست این کشور از ایران با توجه به امتیاز عرب زبان بودن نشان از ظرفیت بالای کشور ما در تربیت نیروهای متخصص دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد، اما باید از این نعمت برای تربیت نیروی متخصص قرآنی استفاده شود. لازم است قرارگاه قرآنی متشکل از دست‌اندرکاران و گروه‌های مردمی به منظور اجرای برنامه‌های منسجم تشکیل شود. خوشبختانه نهادهای مردمی بسیاری در کشور در حوزه قرآن فعالیت دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان اظهار کرد: نهادهای مردمی در حال تلاش هستند و باید با برنامه‌ریزی هم‌افزایی رقم خورد تا در سایه آمار صحیح و مطلع شدن از روند واقعی پیشرفت کار بتوان تصمیم‌گیری درست کرد. تعدد مراکز باعث گسستگی و جلوگیری از هم‌پوشانی می‌شود، ممکن است در نقطه‌ای از شهر مربی نباشد و در گوشه‌ای دیگر مربیان بیش از حد نیاز باشند. از این رو جهت برقراری تعادل متولیان امر قرآن می‌توانند برنامه‌های خود را در قرارگاه قرآنی پیش برند.    

انتهای پیام
captcha