بهره‌مندی مشمولان قرآنی استان مرکزی از امتیازهای ویژه
کد خبر: 3957040
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

بهره‌مندی مشمولان قرآنی استان مرکزی از امتیازهای ویژه

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: نخبگان قرآنی مشمول می‌توانند از مزایای کسری خدمت، خدمت در محل سکونت و سهمیه امریه برخوردار شوند و در صورتی که تمایل به استخدام در ناجا را داشته باشند به طور ویژه و با اولویت مراحل جذب و استخدام آنان صورت می‌پذیرد.

سرهنگ محسن خیری، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از آشنایی با این مجموعه خبری ابراز خرسندی کرد و گفت: در خصوص فعالیت‌های این رسانه اخبار و اطلاعات پراکنده‌ای داشتم که این گفت‌و‌گو باعث شد تا با این خبرگزاری و فعالیت‌های تخصصی آن بیشتر آشنا شوم و جا دارد همه مسئولان با توجه به ظرفیت‌های در اختیار همکاری لازم را داشته باشند.

وی اولویت نیروی انتظامی در جذب سرباز را تربیت نیروی انسانی مسئولیت‌پذیر، خدوم، متعهد و حتی‌الامکان متخصص بیان کرد و افزود: با عنایت به تدبیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه، این قرارگاه به ریاست معاونت امور اقتصادی استانداری و با هدف افزایش بیش از پیش کیفیت خدمت سربازی در یگان‌ها، جذابیت و نشاط این دوران و آمادگی حضور در بازار کار و تسهیل‌گری جهت اشتغال آنان پس از خدمت با بهره‌مندی از امکانات سازمان‌های نیروهای مسلح و تمامی دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است که دبیرخانه آن را معاونت وظیفه عمومی استان برعهده دارد.

خیری اضافه کرد: بر اساس نقشه راه ابلاغی و هم‌گرایی صورت گرفته بین نیروهای مسلح استان و دستگاه‌های اجرایی کارکنان وظیفه مهارت دیده نیروهای مسلح در اولویت استخدام و بکارگیری نیروی کار در ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین در پرداخت هرگونه تسهیلات خود اشتغالی قرار خواهند گرفت.

به گفته وی در راستای تشویق و ترغیب مشمولان غائب به خدمت سربازی مقرر شده هر یک از مشمولان غائب بالای یکسال که درخواست اعزام خود را ثبت کرده و پس از ثبت درخواست به این معاونت مراجعه کنند ضمن اینکه در نیروی انتظامی محل سکونت خود جذب و بکارگیری می‌شوند، یکصد و هشتاد روز اضافه خدمت سنواتی آنان نیز به طور کامل مورد عفو و بخشش قرار می‌گیرد.

خیری ادامه داد: از آنجایی که اعزام مشمولان غائب، آنان را در تأمین مخارج زندگی با مشکل مواجه کرده و در بسیاری از موارد آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته است. ازاین رو برای جلوگیری از هم پاشیدگی تزلزل و بلاتکلیفی خانواده‌ها مشمولان متأهلی که غائب بالای یک سال هستند در صورت ثبت درخواست اعزام خود علاوه بر بهره‌گیری از سایر امتیازات، از دو ماه کسر خدمت تأهل و برای فر فرزند از سه ماه کسر خدمت برخوردار می‌شوند  و خدمت آنان در یگان‌های انتظامی استان در ساعات اداری است.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس آموزه‌های قرآنی در راستای تشویق و ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج مقرر شده است مشمولان غایبی که جذب یگان‌های انتظامی استان شوند، در صورتی که در حین خدمت متأهل شوند به آنان وام کمک هزینه ازدواج اعطا می‌شود.

خیری اظهار کرد: نخبگان قرآنی مشمول نیز می‌توانند از مزایای کسری خدمت، خدمت در محل سکونت و سهمیه امریه برخوردار شوند و در صورتی که تمایل به استخدام در ناجا را داشته باشند به طور ویژه و با اولویت مراحل جذب و استخدام آنان صورت می‌پذیرد. در صورتی که مشمولان قرآنی دارای غیبت سنواتی باشند نیز غیبت آنان بخشیده می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که از جذب نخبگان قرآنی در خدمت سربازی چه استفاده‌هایی می‌شود، بیان کرد: این سربازان بیشتر جذب سازمان عقیدتی ـ سیاسی می‌شوند و در صورت صلاحدید سازمان به عنوان مربی و تربیت نیروهای قرآنی به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که راستی‌آزمایی از نخبگان و فعالان قرآنی از طریق سازمان عقیدتی – سیاسی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: وظیفه ما جذب و اعزام است و نحوه به کارگیری سربازان متناسب سازی شده و هریک از افراد با وجود توانایی خود در قسمتی خاص به کار گرفته می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، در پایان در پاسخ به این سؤال که استقبال سربازان از کلاس‌های آموزش قرآن چگونه است، اظهار کرد: بهتر است دوستان فعال در سازمان عقیدتی – سیاسی به این سؤال پاسخ دهند، اما قطعاً استقبال از کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های مختلف مطلوب است و می‌توان گفت بین 70 تا 80 درصد سربازان از این کلاس‌ها استقبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha