انتقاد قاری بین‌المللی از تعطیلی جلسات قرآن / زیرساخت‌ فعالیت‌های مجازی فراهم است
کد خبر: 3957277
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹

انتقاد قاری بین‌المللی از تعطیلی جلسات قرآن / زیرساخت‌ فعالیت‌های مجازی فراهم است

مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی قرآن تعطیلی جلسات قرآن را انتقاد وارد بر جامعه قرآنی دانست و با اشاره به اینکه با تقویت زیرساخت‌های مجازی می‌شود به رونق جلسات قرآنی کمک کرد، تصریح کرد: مسئولان در شرایط فعلی باید به توسعه فعالیت‌های قرآنی اهتمام داشته و حامی ایده‌های جدید باشند.

مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور همچون استان مرکزی را مطلوب و قابل قبول توصیف کرد و گفت: این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است و با تقویت استعدادها می‌توان فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف را قوت بخشید.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا زمینه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی را فراهم کرده است، اظهار کرد: با توجه محدودیت‌های اعمال شده، اجرای برنامه‌ها در این فضا قابل تحسین است و خوشبختانه استان‌ها در یک‌سال گذشته توانستند از این فضا به نحو مطلوب استفاده کنند، اما جای بیشتری برای کار وجود دارد و می‌توان بهتر از این عمل کرد.

غلام‌نژاد ضرورت حضور هدف‌دار در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و افزود: به نظر می‌رسد در حوزه آموزش می‌توان از این فضا بهتر استفاده کرد. زیرساخت‌ها برای فعالیت مجازی قرآن فراهم است و باید تقویت شود. با شیوع بیماری کووید 19 همه آموزش‌ها، برگزاری جلسات و همایش‌ها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و جامعه قرآنی نیز می‌توانند از این فضا استفاده بیشتر داشته باشند.

وی تعطیلی جلسات قرآن را انتقاد وارد بر جامعه قرآنی دانست و با اشاره به اینکه با تقویت زیرساخت‌های مجازی می‌شود به رونق جلسات قرآنی کمک کرد، تصریح کرد: مسئولان در همه شرایط به‌ویژه شرایط فعلی باید به توسعه فعالیت‌های قرآنی اهتمام داشته و طرح‌ها را حمایت کنند.

این قاری بین‌المللی از کاهش بودجه‌های قرآنی در سال‌های اخیر و هزینه‌کرد این بودجه در قسمت‌های دیگر ابراز تأسف کرد و گفت: انجام این اقدامات مطلوب نیست و اگر قرار بر تقویت زیرساخت‌های قرآنی باشد نیاز به حمایت دولت دارد. اساتید در حوزه آموزش تبحر کافی دارند و برای ایجاد روش‌های نوین آموزش کافی است از آنان حمایت شود.

غلام‌نژاد در پایان اظهار کرد: توجه به معنا و مفهوم قرآن در قرن جدید و سال 1400 ضروری است، زندگی بر اساس آیات قرآنی مورد غفلت قرار گرفته است و فقط نباید به صوت و لحن پرداخته شود. قرآن برنامه زندگی است و با استفاده از آموزه‌های آن زمینه سعادتمند شدن فراهم است.

انتهای پیام
captcha