ضرورت گسترش عدالت اجتماعی در جامعه از سوی دستگاه قضایی
کد خبر: 3957503
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

ضرورت گسترش عدالت اجتماعی در جامعه از سوی دستگاه قضایی

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به افزایش امیدواری مردم به آینده نظام با گسترش عدالت اجتماعی گفت: گسترش عدالت اجتماعی از سوی دستگاه قضایی تلاش آحاد جامعه برای حفظ و صیانت از نظام را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، امروز، 13 اسفند در جریان سفر به این استان در نشست با قضات عالی رتبه این استان، با اشاره به افزایش امیدواری مردم به آینده نظام با گسترش عدالت اجتماعی گفت: گسترش عدالت اجتماعی از سوی دستگاه قضایی تلاش آحاد جامعه برای حفظ و صیانت از نظام را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط کارکنان عالی رتبه دستگاه قضایی با مردم و شنیدن سخن آنها نقش مؤثری در افزایش رضایت‌مندی دارد، تصریح کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید برای ایجاد رضایت‌مندی عمومی در جامعه در صدور آراء، دستورات و قرارها، عدالت را سرلوحه امور خود قرار دهن.

مرتضوی پرهیز از واگذاری امور به یکدیگر، اهمیت دادن به وقت مردم، پرهیز از تخریب شخصیت‌ افراد هنگام بازجویی و تکریم ارباب رجوع را از دیگر مواردی عنوان کرد که قضات برای ایجاد انگیزه در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار دهند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: تسریع در امور و رسیدگی به پرونده‌ها نقش مهمی در سلامت دستگاه قضایی دارد و راه را برای واسطه گری و بروز هرگونه فساد می‌بندد.

مرتضوی ادامه داد: خداوند متعال به شما قضات و کارکنان دستگاه قضایی علاوه بر نعمت سلامتی، قدرت اعطا کرده و در صورتی که این قدرت در راستای جلب رضایت خداوند باشد عبادت است و اگر خدای ناکرده در جهت فرصت‌طلبی و جاه‌طلبی به کار گرفته شود معصیت است.

یادآور می‌شود؛ حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهید زهره‌وند از شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس دیوان عالی کشور به اراک است.

انتهای پیام
captcha