غرس نهال به ارتقای بهداشت روانی کمک می‌کند / توزیع 2 میلیون نهال در استان مرکزی
کد خبر: 3957577
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
استاندار مرکزی:

غرس نهال به ارتقای بهداشت روانی کمک می‌کند / توزیع 2 میلیون نهال در استان مرکزی

استاندار مرکزی اظهار کرد: توسعه فضای سبز و گسترش محیطی سبز ارتقای بهداشت روانی و افزایش شادمانی مردم را به همراه دارد و ما که در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنیم، قطعاً نسبت به این امر مهم تأکید و اهتمام ویژه داریم.

غرس نهال به ارتقای بهداشت روانی کمک می‌کند / توزیع 2 میلیون نهال از استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 14 اسفند در مراسم روز درختکاری که در قالب طرح «نهال هم‌عهدی با شهدا» در باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند: «خداوند درخت را برای انسان آفرید، از این‌رو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد» استناد کرد و گفت: اهمیت درختکاری قدمتی به وسعت تاریخ دارد و این امر مهم از دیرباز مورد توجه بوده است و با بعثت پیامبر(ص) اهمیت آن در قالب روایات و احادیث ذکر شده است.

وی با تأکید براینکه درختکاری و به ویژه نحوه نگهداری از آن باید فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: توسعه فضای سبز و گسترش محیطی سبز ارتقای بهداشت روانی و افزایش شادمانی مردم را به همراه دارد و ما که در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنیم، قطعاً نسبت به این امر مهم تأکید و اهتمام ویژه داریم.

آقازاده از توزیع 2 میلیون نهال از سوی منابع طبیعی استان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود همه شهروندان به ویژه اراک در روزهای پایانی اسفند نهالی غرس کرده و از خود یادگاری برجای بگذارند. درختکاری نباید تنها به مدت زمان خاصی محدود شود و برای داشتن فضایی با نشاط  سبز باید از فرصتی و از هر مکانی استفاده کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اراک از لحاظ منابع پایه همچون برخورداری از هوای پاک متأسفانه با آلایندگی مواجه است. از این رو در هفته منابع طبیعی برای شهرهای مختلف استان به‌ویژه مرکز استان افزایش سرانه فضای سبز درنظر گرفته شده است و لازم است برای داشتن این فضا تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌براری از اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه دره‌گردوی اراک 14 اسفند با حضوروزیر کشاورزی انجام می‌شود، اضافه کرد: اقدامات مهمی در ذخیره نزولات و مخازن 2 هزار متر مکعبی آب در دره گردو انجام شده که در هفته درختکاری مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در تابستان برای آبیاری 100 هکتار از اراضی این منطقه استفاده می‌شود. عملیات کاشت هزار هکتار به منظور جنگ‌کاری اطراف شهر اراک با همکاری وزارت نفت، استانداری مرکزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

سعید بیاتیان، سرپرست شهرداری اراک، هم در این مراسم با اشاره به افزایش غرس نهال از 20هزار به 35 هزار نهال، بیان کرد: طرح‌های عمرانی در تقاطع‌های غیرهمسطح در چهار نقطه انجام می‌شود که اقدامات جهت جابه‌جایی درختان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در سال 99، 2 هزار اصله درخت در اراک با نظارت وحضور تشکل‌های محیطی‌زیستی جابه‌جا شده است که از روند این جابه‌جایی مستندسازی شده است. همچنین توسعه فضای سبز شهری در دستور کار قرار دارد و صورت جلسه تحویل اراضی گردو نیز روز گذشته، 13 اسفند نوشته شده است که براساس این صورت جلسه مقرر شد 86 هکتار اراضی این منطقه به شهرداری تحویل شد.

انتهای پیام
captcha