اقتصاد مبتنی بر آموزه‌های قرآن کانون خنثی‌سازی جنگ‌های سه‌گانه است
کد خبر: 3957736
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
رضایی در جمع نخبگان استان مرکزی:

اقتصاد مبتنی بر آموزه‌های قرآن کانون خنثی‌سازی جنگ‌های سه‌گانه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه توجه به اقتصاد آن هم اقتصاد مقاومتی منطبق با آموزه‌های قرآن، رمز و کانون خنثی کردن جنگ‌های سه‌گانه است، گفت: باید دقت داشت که در این اقتصاد، رفاه مردم، فرهنگ و مسائل اجتماعی دیده شود. از این‌رو باید به‌دنبال تحقق اقتصاد دینی و مردمی باشیم تا بتوانیم تحولی شگرف بیافرینیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز گذشته، 15 اسفند در جمع نخبگان و احزاب سیاسی استان که با موضوع اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، امام راحل را از افتخارات این استان، کشور و جهان بین‌المللی دانست و اظهار کرد: این استان مهد مفاخر است و کارنامه درخشانی در تربیت نیروهای انقلابی، ولایتمدار و متخصص در رشته‌های مختلف از خود برجای گذاشته است که همه ملت ایران به این تاریخچه مفتخر هستند.

وی شرایط فعلی را شرایطی سرنوشت‌ساز بیان و ضرورت بسیج همگانی برای ایجاد روزهای سرنوشت‌ساز را مورد تأکید قرار داد و افزود: در شرایط سخت و رویدادهای پیچیده به سر می‌بریم و برای عبور از مشکلات به عزم همگانی نیاز داریم. نیمی از جنگ فعلی در مِه است و قابل مشاهده نیست. از این‌رو با هوشیاری و بیدارباش همگانی می‌توان از این غبار مه گرفته به سلامت گذر کرد.

رضایی مشکلات در حوزه اقتصاد، مباحث اجتماعی و فرهنگی را از جنگ‌های سه‌گانه امروزی خواند و از پیشرفت آسیب‌ها در حوزه‌های یاد شده ابراز تأسف کرد و گفت: قطعاً که ما در برابر دشمن و توطئه‌های آنان سکوت نخواهیم کرد و با مدیریت جهادی فتنه و تحریم آنان را به فرصت تبدیل می‌کنیم، بی‌شک تمام اقدامات آنان برنامه‌ریزی شده است و نباید بی‌خیال از کنار آن عبور کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: جنگ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به مراتب پیچیده‌تر از جنگ عراق علیه ایران است، چراکه در دوران دفاع مقدس تنها چندین استان درگیر شده و در خط مقدم قرار داشتند و در جنگ سه‌جانبه همه مردم با این مشکلات درگیر هستند.

اکتفا به حداقل‌ها در انتخابات 1400 جایز نیست

رضایی در این بخش از سخنان خود به انتخابات 1400 نیز اشاره و اضافه کرد: این انتخابات زمان تعیین تکلیف است؛ زیرا برخی مسائل به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. در این انتخابات اکتفا به حداقل‌ها جایز نیست و باید برای کشور تعیین تکلیف کرد. متأسفانه برخی افراد نادان و خوش‌بین در جنگ‌های سه‌گانه سرباز دشمن شدند و به‌عنوان بازیگران سیاسی قصد دارند نتیجه انتخابات را به انحراف بکشانند که با قدرت باید در برابر آنان ایستاد.

وی انتخابات 1400 را حیاتی و سرنوشت‌ساز تلقی کرد و افزود: دشمن مصمم است برای ایران تعیین تکلیف کرده و اهداف خود را پیاده‌سازی کند. از این‌رو برای مقابله با نقشه شوم دشمن آسیب‌هایی نظیر مسائل فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد و فقر را از بین برده و امیدآفرینی را در دل عموم زنده نگه داریم.

رضایی ضرورت پا به کار بودن نیروهای انقلابی و برنامه‌ریزی در جبهه انقلاب را متذکر شد و ادامه داد: در هشت سال پیشرو برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری نیروهای متخصص انقلابی بسیار مهم است. تشکیل دولت انقلابی به بهره‌گیری از نیروهای خدوم منتج می‌شود و این امر مستلزم وحدت و انسجام است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شکل‌گیری بسیج عمومی همانند آنچه در ابتدای انقلاب و دوران مقدس شاهد آن بودیم برای تشکیل دولت کارآمد، انقلابی و مسئولیت‌پذیر ضروری است، اظهار کرد: همه نیروهای انقلابی باید در دولت حضور فعال داشته باشند.

شباهت انتخابات 1400 با شرایط اول انقلاب

به‌گفته رضایی مشکلات موجود در کشور غیرقابل تحمل است. دشمن از مشکلات برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره‌گیری کرده و قصد ضعیف کردن روحیه مردم را دارد و ما برای رفع مشکلات و خطر دشمن رسالت خطیری بر دوش داریم. در واقع انتخابات سال ۱۴۰۰ به شرایط اول انقلاب شباهت دارد و لازم است نسبت به سایر انتخابات متفاوت برگزار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه توجه به اقتصاد آن هم اقتصاد مقاومتی منطبق با آموزه‌های قرآن، رمز و کانون خنثی کردن جنگ‌های سه‌گانه است، اما باید دقت داشت که در این اقتصاد، رفاه مردم، فرهنگ و مسائل اجتماعی دیده شود. از این‌رو باید به‌دنبال تحقق اقتصاد دینی و مردمی باشیم تا بتوانیم تحولی شگرف بیافرینیم.

رضایی با بیان اینکه در انتخابات دوره گذشته هشدار دادیم که پول ملی در خطر است و این شرایط نباید تکرار شود، ادامه داد: مردم برای تحقق اهداف پیش‌رو باید وارد صحنه شده و همانند دوران جنگ بسیج عمومی تشکیل شود تا بتوانیم با جنگ سه وجهی اقتصاد، فرهنگ و اجتماع مبارزه کرده و از دوری جوانان از دین و قرآن و گسترش طلاق خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از دستاوردهای سپاه و حوزه علمیه دفاع می‌کنیم

وی اضافه کرد: دشمن نظام، نیروهای انقلاب، روحانیت را هدف گرفته و متهم می‌کند تا ثابت کند تمام مشکلات نشئت گرفته از اقدامات و خدمات سپاه و حوزه علمیه است. همه ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم و باید از تمام ظرفیت از حقانیت حوزه و سپاه و دستاوردهای مطلوب آنان دفاع کنیم.

رضایی در ادامه توضیح داد: دشمن بلافاصله پس از اتمام جنگ محاصره و تحریم اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و فرماندهان دفاع مقدس نیز برای مقابله با آنان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را تشکیل دادند و امروز شاهدیم این قرارگاه به مرکزی تأثیرگذار در آبادانی و سازندگی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی در شرایط تحریم باید برطرف شود که در این صورت آخرین سنگر تعیین تکلیف است که اگر این‌گونه باشد دشمن هرگز نمی‌تواند توطئه‌ای علیه نظام انجام دهد، آنان امید دارند با توسعه مشکلات اقتصادی کشور را زمین‌گیر کنند، اما نیروهای انقلابی با روحیه جهادی و بسیجی در زمینه صنعت، کشاورزی و تولید بار دیگر اقتصاد را پویا خواهند کرد. تعیین تکلیف با شعار دادن و نقد کردن برطرف نمی‌شود، بلکه با ورود به صحنه و تلاش مضاعف باید ناکارآمدی‌ها را برطرف کرد.

امکانات جهش تولید فراهم است

رضایی با اشاره به اینکه تمام امکانات جهش تولیدی را در کشور داریم و با همکاری نیروهای بسیجی و پای کار آمدن دولت انقلابی، قوی، مسئولیت‌پذیر می‌توان مشکلات را برطرف کرد، گفت: با تکیه بر خودباوری و سرمایه جوانان می‌توان گام‌های خوبی برداشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: اقتصاد اراک را زمانی به دست تهران دادند تا هر بلایی که بخواهند بر سر صنعت این شهر بیاورند و برای این اقدام و خصوص‌سازی هپکو و آذراب مشورتی با نخبگان و کارآفرینان این شهر انجام نشد و در نتیجه با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌شوند که برای حل آن باید مدت‌ها وقت گذارد.

وی ادامه داد: هپکو اکنون گرفتار مشکلات است و آذراب هم همین‌طور. باید پرسید چرا باید برای کوچکترین اقدامات اراک و صنعت این شهر در تهران تصمیم‌گیری شود در حالی که در این شهر مردم به‌خوبی سپرده‌گذاری می‌کنند، اما 60 درصد پول این شهر به تهران فرستاده می‌شود در صورتی که استان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

رضایی با اشاره به اینکه داشتن افکار و روحیات وابسته به غرب و حواله دادن مردم به وعده‌های دشمن ارزش‌های اسلامی و انقلابی را مورد هجمه قرار می‌دهد و با شدت باید مقابل این فتنه ایستاد، اظهار کرد: برخی‌ها با مطرح کردن مسائلی همچون برجام، fatf، آزاد‌سازی پول‌ها توسط کره و... به‌دنبال ساخت سناریوی تکراری و دوقطبی کردن مردم هستند که البته مردم با هوشیاری و بصیرتی که دارند فریب این دوقطبی‌سازی‌ها را نمی‌خورند.

یادآور می‌شود، دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان، بازدید از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص)، نشست با جمعی از بانوان نخبه و شرکت در نشست مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان از دیگر برنامه‌های سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به اراک است.

انتهای پیام
captcha