افتتاح مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ویژه ایثارگران در استان مرکزی
کد خبر: 3958195
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

افتتاح مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ویژه ایثارگران در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، اظهار کرد: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، مرکز تخصصی فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ویژه ایثارگران در اراک افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرتضی انصاری‌فر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، امروز، 17 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، مأموریت اصلی این نهاد را فرهنگی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: امام راحل در 22 اسفند سال 58 را به نام شهدا نام‌گذاری کردند و از این پس برنامه‌هایی برای رفع مشکلات خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در فضای مجازی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، از برگزاری کنگره ملی بانوان شهید در روز 19 اسفند به صورت غیرحضوری خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی با راهنمایی و رانندگی ناجا برای ثبت روز بدون جریمه و تذکر لسانی در 22 اسفندماه، دیدار با خانواده شهدا، ارسال پیامک تبریک به خانواده‌های شاهد و ایثارگر، غبارروبی و عطرافشانی نمادین گلزارهای سراسر استان به صورت خودرویی و موتوری، برگزاری تئاتر خیابانی هم انجام شده است.

انصاری‌فر از برگزاری مسابقه دلنوشته به شهدا ویژه دانش‌آموزان، تجلیل از 22 نخبه علمی، تجلیل از 23 راوی، برگزاری یادواره مجازی شهدا، پویش اهدای خون به عنوان دیگر برنامه روز بزرگداشت شهدا نام برد و افزود: افتتاح پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران در زمینی به مساحت 7هزار متر مربع و12 هزار متر زیربنا در 6 بخش اقامتی، رفاهی، درمانی و آموزشی در 5 طبقه به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه 264 واحدی سفیر یکی از طرح‌های مهم بنیاد شهید است که در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با بنایی حدود 40 هزار مترمربع در 4 برج  15 طبقه با هدف اسکان 264 نفر در حال انجام است. این طرح بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدست در بهار سال آینده تحویل شود.

انصاری‌فر آمار شهدای استان را 6200 شهید، جانبازان را 15 هزار و آزادگان را 737 نفر اعلام کرد و افزود: همه خانواده‌های شاهد، ایثارگر، آزادگان و والدین و همسر و فرزندان شهدا با جمعیت 16 هزار نفری بیمه سلامت و نزدیک به 40 هزار نفر نیز بیمه تکمیلی هستند. نزدیک به 290 مرکز درمانی و 20 پزشک پایش سلامت در استان فعالند.

انصاری‌فر اجرای طرح سپاس و مراجعه خادم به مخدوم را از برنامه‌های اولویت‌دار بنیاد شهید بیان و تصریح کرد: بیمارستان قدس اراک به عنوان بیمارستان معین ایثارگران انتخاب و با چند داروخانه در مرکز استان نیز به عنوان داروخانه معین قرارداد بسته شده است. همچنین یادواره شهدای روحانی دلیجان نیز در سال 1400 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha