کمک 6 میلیارد تومانی خیرین استان مرکزی به سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3961531
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

کمک 6 میلیارد تومانی خیرین استان مرکزی به سیستان و بلوچستان

فرمانده سپاه ناحیه اراک: با اشاره ارسال پنجمین محموله کمک‌های خیرین مردم اراک به مناطق سیستان و بلوچستان، گفت: طی ۵ مرحله بیش از ۶ میلیارد تومان از سوی خیرین و مردم استان مرکزی برای کمک به مردم این مناطق ارسال شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه این شهرستان، امروز، هشتم فروردین، در مراسم ارسال پنجمین محموله کمک‌های خیرین و مردم شهر اراک به مناطق محروم سیستان و بلوچستان گفت: با تمام قوا از فرهنگ جهادی و توسعه گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کنیم. جوانان، حتی دانش‌آموزان در زمان خودش از اردوهای جهادی استقبال کرده و زمینه رشد و پویایی را در جامعه فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جهادی و کمک‌های مؤمنانه در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و در تمام این سال‌ها با قوت ادامه دارد، اظهار کرد: عمل به فرمایشات رهبری اولویت است و گروه‌های جهادی با پیشه کردن مؤلفه‌های ایمان به خدا، مجاهدت، به کارگیری همت و بصیرت تمام قد به منویات معظم‌له لبیک می‌گویند.

مهجوری انجام اردوهای جهادی را زمینه‌ساز رفع محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف بیان کرد و افزود: اردوهای جهادی تنها به مباحث عمرانی و آبادانی محدود نشده است و انجام برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، اقتصادی، پزشکی و توسعه کارآفرینی در این حوزه تعریف شده است.

وی گروه‌های جهادی را سفیران تلاش و دوستی در اقصی نقاط ایران دانست و اضافه کرد: توسعه امور جهادی می‌تواند به پهنای جغرافیای زمین و در عرصه‌های مختلف انجام شود. سردار شهید سلیمانی به ما آموخت که عرصه جهاد و اردوهای جهادی تنها ایران نیست و جهادگران در هر لباسی که باشند آماده خدمت هستند.

مهجوری با بیان اینکه مردم شهرستان اراک سال گذشته نیز در کمک به مردم سیستان و بلوچستان از هیچ کمکی دریغ نکردند، اظهار کرد: گروه‌های جهادی شهر اراک علاوه بر ارسال کمک‌های خیرین و مردمی برای خدمت به این مناطق به صورت حضوری نیز سازماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه امروز، پنجمین محموله کمک‌های مردمی اراک به مناطق سیستان انجام می‌شود، ارزش این محموله را 60 میلیون تومان بیان و تصریح کرد: طی ۵ مرحله بیش از ۶ میلیارد تومان از سوی خیرین و مردم استان مرکزی برای کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مهجوری ادامه داد: سه گروه جهادی شهید آهنگرانی و شهید لاجوردی به طور ثابت در طول سال و ۲ گروه جهادی با ۵ اکیپ تخصصی در ایام نوروز ۱۴۰۰ در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان حضور فعال دارند. عمده فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه فرهنگی، برپایی جشن و برگزاری برنامه‌های مناسبتی، پزشکی، دندان‌پزشکی و عمرانی تعریف می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان ارائه خدمات پزشکی و درمانی را یکی از مهم‌ترین نیازها و خلأهای موجود در مناطق سیستان و بلوچستان بیان کرد و از تمامی پزشکان، پرستاران و مدافعان عرصه سلامت خوستار کمک و حضور فیزیکی در قالب گروه‌های جهادی شهید رهنمون در این مناطق شد.

انتهای پیام
captcha