مؤسسه قرآن مبین کمیجان ناتوان در پرداخت اجاره‌بها
کد خبر: 3962166
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

مؤسسه قرآن مبین کمیجان ناتوان در پرداخت اجاره‌بها

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مبین کمیجان با اشاره به فعالیت مؤسسه از سال 85، اظهار کرد: به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها مجبور شدیم با یکی از مؤسسات به صورت سه روز در هفته مشترک کلاس‌ها را برگزار کنیم.

سید حسن حسینی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مبین کمیجان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: این مؤسسه از سال 85 تحت عنوان انجمن قرآن و نهج‌البلاغه در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 87 این مرکز به مؤسسه تبدیل شد و در سال 89 – 90 نیز مجوزی از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی تصریح کرد: این مؤسسه از بدو تأسیس تاکنون برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی همچون تبلیغی و ترویجی، آموزش‌های عمومی و تخصصی در رشته‌های حفظ، تجوید، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی و تربیت مربی و معلم قرآن را در کارنامه خود دارد و توانسته در حوزه‌های مختلف نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

حسینی از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان ملی، استانی و شهرستانی، مسابقات متعدد قرآنی در گروه‌های سنی مختلف، کسب رتبه‌های برتر قرآنی در مسابقات، برگزاری نشست‌های قرآنی با محوریت گروه‌های جامعه هدف به عنوان بخش دیگر از فعالیت‌های این مجموعه یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مکان تشکیل فعالیتی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه در سال 85 اتاقی در دارالقرآن آموزش و پرورش کمیجان بود، اضافه کرد: پس از تبدیل این مرکز به مؤسسه و استقلال فعالیت‌های ما در مکانی استیجاری دنبال شد و تاکنون در همین مکان ادامه دارد. البته به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها مجبور شدیم با یکی از مؤسسات به صورت سه روز در هفته مشترک کلاس‌ها را برگزار کنیم.

حسینی با بیان این نکته که استقبال آقایان نسبت به بانوان از کلاس‌های آموزشی کمتر است، اظهار کرد: فعالیت ما در انجمن قرآن و نهج‌البلاغه با رویکرد تبلیغی و ترویجی همچون برپایی محافل انس با قرآن آغاز شد و در جریان برگزاری همین محافل انس با قرآن برنامه‌های دیگر مؤسسه را معرفی و به جذب قرآن آموز پرداختیم.

وی ادامه داد: سال‌های اول مؤسسه دارای 3 کلاس با میانگین هر کلاس کمتر از 20 نفر بود. فعالیت قرآنی این مرکز حول دانش‌آموزان و تربیت آنان متمرکز شده است. در حال حاضر این مؤسسه توسط 4 مربی دائم اداره شده و مجموع قرآن‌آموزان نیز بین 80 تا 100 نفر وفراوانی قرآن‌آموزان در رشته حفظ بیشتر است.

انتهای پیام
captcha