استان مرکزی در وضعیت قرمز / بازار اراک تعطیل شد
کد خبر: 3962301
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

استان مرکزی در وضعیت قرمز / بازار اراک تعطیل شد

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی اظهار کرد: به دلیل شیوع پیک چهارم بیماری کرونا در استان و تغییر رنگ این استان از نارنجی به قرمز تمام مشاغل گروه‌های 2، 3 و 4 تعطیل هستند.

استان مرکزی رنگ قرمز به خود گرفت / بازار اراک تعطیل شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف استان مرکزی، جمشید زند، رئیس اتاق اصناف این استان، اظهار کرد: با شروع پیک چهارم کرونا در استان و تغییر رنگ استان از نارنجی به قرمز، علاوه بر بازار سرپوشیده اراک پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش بزرگ، بازارهای موقت و گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 به جز عرضه‌کنندگان مواد غذایی و صنوف گروه یک تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: تولید‌ی‌ها، مراکز صنفی و توزیعی که در گروه‌های جدید چهارم تعریف می‌شوند نیز در شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت فعالیت دارند. از این رو در شرایط قرمز، تنها گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند و در شرایط نارنجی، گروه‌های اول و دوم و در شرایط زرد، سه گروه اول می‌توانند فعالیت داشته باشند.

زند ادامه داد: به دلیل شیوع پیک چهارم کرونا و تعطیلی بازار به علت تغییر رنگ تنها مشاغل گروه اول شامل اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قطعات یدکی خودرو، تعمیرگاه‌های خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی اجازه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: در گروه مشاغل دوم مانند پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سر پوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیر مواد غذایی و بازارهای موقت، فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و  آرایشگاه‌های مردانه و زنامه در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی فقط می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف گفت: گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها و همچنین مشاغل گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی نیز در شرایط قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند.

انتهای پیام
captcha