دفاع از ولایت بهترین راه تکریم از شهداست
کد خبر: 3962486
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸

دفاع از ولایت بهترین راه تکریم از شهداست

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: امروز بزرگترین تکریم از شهدا و جانبازان ادامه راه و مسیر این عزیزان یعنی همان دفاع از ولایت، ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی است که باید برای همه ادامه دهندگان راه شهدا مهم باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر روز گذشته، 15 فروردین به مناسبت اولین سالگرد شهادت آزاده جانباز غلامرضا فولادی در جمع خبرنگاران گفت: در فرهنگ اسلامی ایثار و شهادت دو مؤلفه اساسی و حیاتی هستند که خوشبختانه در طول ۴۲ سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی این دو مؤلفه در جامعه جاری شده و امروز همه داشته‌هایمان برگرفته از ایثار و شهادت در عرصه‌ها و مقاطع مختلف است.

وی افزود: هشت ساله دفاع مقدس یکی از مقاطعی است که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی نمود پیدا کرد و باعث شد با حماسه‌سازی‌ها ماندگار شوند. جانبازان، رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در طول چهل سال گذشته با رفتار و عملکرد خود که سرشار از مقاومت و ایستادگی بود موجب زنده نگه داشتن حماسه‌های دفاع مقدس و این فرهنگ ارزشمند شدند.

وی بیان کرد: سالگرد شهادت آزاده جانباز، پاسدار رشید اسلام و رزمنده شجاع دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی برای بازخوانی و تبیین رشادت‌ها و دلاوری‌های این عزیزان است که باید از آن به خوبی استفاده کرد، شخصیت شهید حاج غلامرضا فولادی از ۴ جهت بسیار برجسته است و باید به آنها به طور دقیق پرداخته شود. چراکه این ۴ ویژگی موجب شد تا شخصیت ایشان ماندگار شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان ادامه داد: بسیاری از رفتارهای شایسته این شهید در طول عمر با برکتش همچون ولایی بودن، انقلابی زیستن، نیکوکاری و ایستادگی روی ارزش‌ها با وجود جراحت ناشی از جانبازی و آزادگی بسیار چشمگیر است. این شهید در عملیات‌های مهم همچون خیبر، بدر و کربلای ۴ نقش پررنگی داشت.

وی بیان کرد: مقام جانبازی ایشان که به دلیل مجروحیت شدید از ناحیه سر و گردن بوده از دیگر ویژگی‌های این شهید والامقام است و به گفته حضرت امام(ره) که جانبازان را رهبران نهضت اسلامی تعبیر کرده بودند ایشان یکی از قهرمانان واقعی انقلاب اسلامی است که بعد از دوران اسارت همواره با رفتار خود راه سعادت و کمال را نشان می داد. همچنین ولایتمداری و شناخت راه حق از دیگر ویژگی‌های شهید فولادی است.

کریمی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا از برگزاری مراسم گرامیداشت ویژه شهید فولادی صرف نظر کرده‌ایم تا در موقعیت مناسب به این وظیفه عمل کنیم، اظهار کرد: اهتمام و توجه خانواده معظم شهید به سلامتی مردم عزیز استان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار قابل تقدیرست و یک بار دیگر از خداوند متعال برای خانواده معظم شهید و دوستداران آن عزیز توفیق توأم با پاداش الهی طلب می‌کنیم.

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه امروز باید بدانیم اقتدار، عزت و کرامتی که در جامعه داریم برگرفته از مجاهدت‌های شهید فولادی و همه شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است،گفت: همه با هر توانی که داریم باید یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم و تکریم جانبازان، رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس یک وظیفه و رسالت مهم است که همه باید به آن اهتمام و توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز بزرگترین تکریم از شهدا و جانبازان ادامه راه و مسیر این عزیزان یعنی همان دفاع از ولایت، ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی است که باید برای همه ادامه دهندگان راه شهدا مهم باشد.

انتهای پیام
captcha