مبارزه با فساد جدی است / رشد 1700 درصدی پرونده‌های مختومه در استان مرکزی
کد خبر: 3963051
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

مبارزه با فساد جدی است / رشد 1700 درصدی پرونده‌های مختومه در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان پرونده‌های مختومه در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن ۱۷۳۹ درصد رشد داشته است، هشدار داد: در حوزه مقابله جدی با فساد با هیچ احدی تعارف نخواهیم داشت و همه توان را برای مبارزه با فساد به کار خواهیم گرفت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز، 18 فروردین در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: استان مرکزی قطبی صنعتی با ظرفیت و محاسن بسیارست و سعی شده با تعامل با دستگاه‌های دیگر درصدد رفع مشکلات استان برآییم.

وی تصریح کرد: تحقق منویات ومطالبات رهبری در خصوص تولید و رفع موانع بر ما واجب و لازم‌الاجراست. از زمان حضور بنده در استان قریب به 50 شرکت و کارخانه مادر شناسایی و در راستای رفع مشکلات آنان جلساتی برگزار شد که نتیجه این جلسات در کاهش مشکلات و حقوق‌های معوض کارگران مشهود است.

موسوی تحول در حوزه زندانیان مالی و جرائم خشن، اسلحه و مهمات و قاچاق سوخت را از دیگر برنامه‌های در دستور کار این مجموعه برشمرد و اظهار کرد: میزان پرونده‌های مختومه در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن ۱۷۳۹ درصد رشد داشته است، در واقع قریب به ۵۰ هزار پرونده بیشتر از سال ۹۸ وارد و مختومه شده است. همچنین با وجود اینکه حتی یک نفر به مجموعه ما اضافه نشده است، اما روند کاری کارکنان این مجموعه نیز رشد 31 درصدی را گزارش می‌دهد.

وی تأکید کرد: اگر اظهار نظر دادسرا یک اظهارنظر عالمانه باشد، زیربنا و روبنای عدلیه در حوزه جرم و مجازات ارتقا پیدا می‌کند. طرح تکریم ارباب رجوع تنها شعار نیست که در بخشنامه‌ها خاک بخورد، بلکه باید در عمل محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان به خلافکاران ومفسدان هشدار داد: در حوزه مقابله جدی با فساد با هیچ احدی تعارف نخواهیم داشت و همه توان را برای مبارزه با فساد به کار خواهیم گرفت. همچنین در سال جاری با همه توان در تعامل با دیگر دستگاه‌ها در راستای  تحقق شعار سال پای کار خواهیم بود.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از زحمات عباس قاسمی تقدیر و ربیع‌الله قربانی که پیش از این قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس بود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اراک معارفه شد.

انتهای پیام
captcha