استان مرکزی در حوزه زیرساخت‌های هنری فقیرست
کد خبر: 3963973
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

استان مرکزی در حوزه زیرساخت‌های هنری فقیرست

استاندار مرکزی اظهار کرد: بدون هیچ‌گونه تعارف استان مرکزی در حوزه زیرساخت‌های هنری نظیر نگارخانه‌ها، گالری‌ها، تالارها و محیط‌های هنری برای فعالیت هنرمندان استانی فقیر است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، ۲۳ فروردین در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه هنری استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی، ضرورت انتقال مفاهیم هنر انقلاب به نسل جوان و نوجوان را متذکر شد و افزود: شهید آوینی و دیگر شهدای عرصه فرهنگ و هنر در تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین بودند.

وی با اشاره به شهادت امیر صیاد شیرازی، بیان کرد: سپهبد شهید صیاد شیرازی توانست مفاهیم انقلاب اسلامی را در جامعه نشر داده و در نهایت به دست منافقان کوردل به شهادت رسید. شهدا در انتقال مصادیق هنر انقلاب اسلامی نقش مهمی دارند که نباید از آن غافل شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بدون هیچ‌گونه تعارف استان مرکزی در حوزه زیرساخت‌های هنری نظیر نگارخانه‌ها، گالری‌ها، تالارها و محیط‌های هنری برای فعالیت هنرمندان استانی فقیر است و معدود تالارها و سالن‌های هنری موجود در استان نیز قدیمی بوده و به مرمت و بازسازی نیاز دارد.

آقازاده ادامه داد: کار مرمت و بازسازی این مکان با صرفه‌جویی و اعمال سلیقه مسئولان این حوزه انجام شد و امروز می‌توان گفت برخورداری استان از فضای جدید هنری باعث شده یک پله از فضای محرومیت در بخش فرهنگی و هنری فاصله گرفته و با اقدامات صورت گرفته یک فضای آبرومند در حوزه هنر و اندیشه به وجود آمده است.

به‌گفته وی برخورداری از زیرساخت‌های فراهم شده فضایی مناسب برای فعالیت هنرمندان استان ایجاد کرده است که می‌تواند آغازگر فعالیت‌های کاملاً متفاوت نسبت به گذشته در بین جامعه هنرمندان استان مرکزی باشد و جامعه هنری این فضا را پاتوق فعالیت هنری خود دانسته و اتفافات خوبی را رقم زنند.

آقازاده خواستار رشد فرهنگ اسلامی، قرآنی، ملی و دینی از سوی هنرمندان شد و اضافه کرد: هنرمندان از همه توان خود برای رشد فرهنگ اسلامی و قرآنی استفاده کنند تا در سایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فضای نشاط و شادابی بین جوانان تقویت و در جامعه نهادینه شود، بسیار امیدواریم که با ورود هنرمندان شاهد شکوفایی استعداهای بالقوه جوانان به بالفعل باشیم.

استاندار مرکزی در پایان اضافه کرد: بهره‌گیری از استعداد و ظرفیت جوانان در ابعاد مختلف هنری می‌تواند به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری سالم منتج و از هدررفت انرژی جوانان در خارج از مسیرهای صحیح جلوگیری کرد. برای تداوم فعالیت در عرصه هنر انقلاب باید از تربیت نیروی مستعد غافل نشد.

انتهای پیام
captcha