امکان همکاری بین اوقاف و ایکنا فراهم است
کد خبر: 3964047
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶

امکان همکاری بین اوقاف و ایکنا فراهم است

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان مرکزی اظهار کرد: رویکرد اداره کل اوقاف استان این است که با این خبرگزاری نشست داشته و بتواند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود در حوزه نیازها و کمبودها را با کمک خبرگزاری ایکنا پیش برد. با بهره گیری از اساتید برجسته قرآن استان می‌توان ظرفیت‌ها را در سطح ملی مطرح کرد.

حجت‌الاسلام حسن دهقان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت توجه به تربیت داوران را مورد تأکید قرار داد و گفت: تربیت داوران و توانمندسازی آنان یکی از برنامه‌های ابلاغی سازمان در سال 1400 است که با جدیت در سال جاری دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: افراد راه یافته به مرحله دوم طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن به حال خود رها نشده و قطعاً برای ارتقای سطح توانمندی و داوری آنان در سطوح مختلف برنامه خواهیم داشت. این افراد جزو سرمایه و نیروهای انسانی مستعد هستند و اگر نتوانند از مرحله شبیه‌سازی با موفقیت عبور کنند قطعاً با افزایش توانمندی در بخش‌های دیگر به کارگیری می‌شوند.

دهقان در ادامه سخنان خود به گسترش کرونا در کشور نیز اشاره و اضافه کرد: جامعه قرآنی فعالیت‌های قرآنی در این زمان را جدی گرفته و بیماری را مانع توسعه فعالیت‌ها ندانند. چراکه ایجاد دلسردی بین قرآن‌آموزان و مربیان قرآن خروجی مناسبی نخواهد داشت. برای خلق آثار و بازدهی بهتر قرآنی باید ابتکار وخلاقیت ایجاد کرد.

وی خواستار جدی گرفتن آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی شد و اظهار کرد: از زیرساخت‌های موجود همچون شاد برای آموزش هرچه بهتر مفاهیم کاربردی قرآن بهره‌گیری شود. آموزش و پرورش نیز آماده همکاری است و با وجود اینکه عده‌ای از این فضا در حال بهره‌وری هستند، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.

دهقان با تأکید بر اینکه شوق و پویایی فعالیت‌های قرآنی در همه شرایط باید زنده نگاه داشته شود، تصریح کرد: متأسفانه رقبایی همچون فعالیت هنری، موسیقی، زبان‌های خارجه، ورزش و ... وجود دارند که انرژی افراد مستعد به فعالیت‌های قرآنی را می‌گیرند باید دقت کرد قرآن از چرخه رقبا خارج نشود. با شناسایی افراد مستعد خواهیم توانست نور چراغ قرآن برای همیشه روشن بماند.

این مقام مسئول روند فعالیت خبرگزاری ایکنا هم در حوزه تخصصی خود و هم دیگر بخش‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه این خبرگزاری با مجموعه اوقاف ارتباط خوبی دارد و تکلیف ما این است که با اصحاب رسانه فعال در حوزه قرآن نیز ارتباط دوسویه داشته باشیم.

وی از فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا به جهت انعکاس اخبار مورد تأیید و موثق تقدیر کرد و افزود: این خبرگزاری با دقت کامل و فانوس به دست اشکالات موجود در جامعه را رصد می‌کند و و در صدد رفع آن برمی‌آید. در برنامه داریم که از ظرفیت خبرگزاری در پیشبرد اهداف اداره کل به ویژه اداره امور قرآنی استقبال و استفاده کنیم. حتی اگر انجام این اقدام در دستورکار سازمان نباشد، رویکرد اداره کل اوقاف استان این است که با این خبرگزاری نشست داشته و بتواند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود در حوزه نیازها و کمبودها را با کمک خبرگزاری ایکنا پیش برد. با بهره گیری از اساتید برجسته قرآن استان می‌توان ظرفیت‌ها را در سطح ملی مطرح کرد.

انتهای پیام
captcha