تبدیل تهدیدها به فرصت؛ عامل موفقیت در مسیر تولید
کد خبر: 3964887
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

تبدیل تهدیدها به فرصت؛ عامل موفقیت در مسیر تولید

کارآفرین و صاحب برند میمبو اظهار کرد: برنامه‌ریزی هدفمند و تلاش برای رفع موانع و پرهیز از عقب‌نشینی و تبدیل تهدیدها به فرصت از جمله عوامل موفقیت در مسیر تولید است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، رویداد «تازه‌شو» با محوریت فناوری مد و لباس در حوزه صنایع خلاق فرهنگی روز گذشته، 26 فروردین به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.

فاطمه محرم‌خانی، کارآفرین و مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ارمغان اظهار کرد: هدف از تأسیس آموزشگاه، آموزش صحیح مهارت و کمک به شروع کار جوانان است و هنرجویان با یادگیری مهارت و کسب  کار در حوزه پوشاک، اشتغال ایجاد می‌کنند.

مهارت در طراحی؛ زمینه‌ساز موفقیت در تولید پوشاک

وی افزود: ابتدای فعالیت، تولید چادرهای آستین‌دار را طراحی کردم که در نمایشگاه‌های متعدد کشور عرضه شد، اما متأسفانه در شهرهای زیارتی و شهرهای جنوب کشور چادرهای طراحی شده توسط بنده، کپی شده و با نام تجاری دیگری به فروش می‌رسید.

محرم‌خانی اضافه کرد: با وجود این قبیل شکست‌ها در مسیر راه، از آنها درس گرفته و با وجود یأس و ناامیدی غیرقابل توصیف، عقب‌نشینی نکردم و در نهایت به موفقیت‌های زیادی از جمله همکاری با تولیدکنندگان پوشاک و مزون‌داران کشور دست پیدا کردم.

وی تصریح کرد: صنعت پوشاک در ایران بسیار پررونق است و افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند، پوشاک یکی از نیازهای اساسی انسان است که اهمیت آن غیرقابل انکار است. مهم‌ترین عامل در این شغل، داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی و شناخت اندام و پارچه است، در کنار این شاید بتوان مهم‌ترین عامل موفقیت را برای یک خیاط، تجربه دانست.

محرم‌خانی بیان کرد: در حال حاضر مراجعه افراد به‌ویژه افراد تحصیل کرده برای فراگیری این حرفه نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و از این رو می‌توان دریافت که این شغل به‎عنوان یک کسب و کار درآمدزا در نظر گرفته شده و برای برخی افراد یک کالای باارزش و لوکس محسوب می‌شود.

وی ضرورت آشنایی تولیدکننده موفق باید با چالش‌های بازار کار را مورد تأکید قرار داد و افزود: تولیدکننده باید برای تولید در حیطه مد و لباس، شناسایی انواع پارچه و چرخه رنگ را مورد توجه قرار دهد. شناسایی بازار هدف و نیازهای بازار، بسته‌بندی شکیل، سیاست کار درست و صداقت و جلب اعتماد مشتری و داشتن نام تجاری برای کالاهای تولیدی در کار نیز باید همواره در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

ترس؛ مهم‌ترین مانع موفقیت

مهدیه آرمان‌فر، کارآفرین و صاحب برند میمبو نیز در این رویداد گفت: برند میمبو در زمینه طراحی و تولید پوشاک کودک و عرضه به بازار تهران و چند شهرستان دیگر در سراسر کشور وارد شده است که با بهره‌گیری از پنج نفر نیروی مستقیم و شش نیروی غیرمستقیم در این شرکت اهداف خود را پیش می‌برد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی هدفمند و تلاش برای رفع موانع و پرهیز از عقب‌نشینی و تبدیل تهدیدها به فرصت از جمله عوامل موفقیت در این مسیر بوده است. بزرگترین مانع موفقیت‌ها ترس از شکست است که باید بر این ترس غلبه کرد، جرئت مقابله با ترس‌ها آموختنی است. اشتباهات و شکست‌ها، پله‌های صعود و یادگیری هستند و هیچ فرد موفقی بدون طی کردن این پله‌ها به مقصد نرسیده است.

مسیر شغلی باید منطبق بر خاستگاه درونی باشد

سحر اسکندری، کارآفرین و صاحب برند تار و پود نیز که حرفه خود را از سال ۹۵ آغاز کرده با بیان اینکه مسیر شغلی باید منطبق بر استعدادها و خاستگاه درونی باشد، اضافه کرد: مرور تجربه‌های دوران کودکی می‌تواند در این مسیر موفقیت‌آفرین باشد، چراکه در کودکی دغدغه پول وجود ندارد و می‌توان استعدادها را کشف کرد.

وی ادامه داد: مهم نیست چند نفر در این مسیر شما را تشویق می‌کنند، بلکه مهم این است بتوان با تمام محدودیت‌ها و مشکلات به راه ادامه داد.

مهشید قناتی، متخصص و منتور فناوری مد نیز در پایان این رویداد در جمع‌بندی مباحث مطرح شده به تشریح فعالیت‌ها و علل موفقیت‌های خود پرداخت و گفت: با توجه ویژه به خلاءها، کمبودها و فرصت‌های زمانی پیش‌رو می‌توان به ایده‌های جدید دست پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha