نخستین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی در استان مرکزی افتتاح شد
کد خبر: 3965463
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

نخستین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی در استان مرکزی افتتاح شد

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی از افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی استان مرکزی به همت جهاد دانشگاهی در اراک خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، امروز، 29 فروردین در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه ژنتیک اراک با اشاره به اینکه کمبودهای موجود در استان باعث شده بود که ایجاد آزمایشگاه ژنتیک دغدغه این مجموعه باشد، اظهار کرد: از سال 94 جرقه ایجاد آزمایشگاه در اراک زده شد، اما به دلیل وجود مشکلات و مسائلی کاری راه‌اندازی این مجموعه قدری زمان برد، ولی خوشبختانه امروز موفق به افتتاح این آزمایشگاه در استان مرکزی شدیم و امیدست گامی در راستای برطرف کردن نیاز مردم برداشته باشیم.

وی تصریح کرد: متخصص ژنتیک پزشکی در استان مرکزی نداریم و به منظور جبران این کمبود شرایط همکاری با دکتر حیدری متخصص ژنتیک پزشکی فراهم شد تا از توان علمی این متخصص ژنتیک استفاده شودو احداث این آزمایشگاه در استان از ارسال نمونه‌ها به خارج از استان جلوگیری خواهد کرد.

غفاری‌زاده یادآور شد: با راه‌اندازی و آغاز به کار این آزمایشگاه قطعاً مشکل ارسال نمونه‌ها رفع و این نیاز در مرکز استان پاسخ داده می‌شود و نیازی به دیگر آزمایشگاه‌ها نیست. جهاددانشگاه انجام کارهای برزمین مانده را در دستور کاردارد و تاکنون توانسته کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.

وی ضرورت ایجاد خلاقیت، ابتکار و پرهیز از انجام کارهای تکراری را مورد تأکید قرار داد و افزود: جهاد دانشگاهی همواره دغدغه رفع نیازهای مردم استان را دارد و فعالیت مرکز درمان ناباروری نیز با این رویکرد آغاز شد و خدمات ارزنده‌ای نیز از خود برجای گذارد.

این مقام مسئول با تأکید بر این نکته که آزمایشگاه تخصصی ژنتیک با هدف خدمت‌رسانی به مردم افتاح و خدمات مؤثری ارائه خواهد داد، بیان کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی استان نیز پیش از این با امکانات جدید و به روز فعال شده است.

انتهای پیام
captcha