هدف از تأسیس آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تجارت نیست
کد خبر: 3965483
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

هدف از تأسیس آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تجارت نیست

استاد تمام دانشگاه تهران تأکید کرد: باید نسل آینده را سالم پرورش داد و با توجه به پتانسیل موجود در اراک می‌توان اقدامات بسیاری را در این حوزه به انجام رساند. هدف از آغاز فعالیت آزمایشگاه های ژنتیک، تجارت نیست، بلکه هدف خدمت‌رسانی به مردم است.

هدف از تأسیس آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تجارت نیست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، منصور حیدری، استاد تمام دانشگاه تهران، امروز، ۲۹ فروردین در مراسم افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پزشکی استان مرکزی که به همت جهاد دانشگاهی استان در اراک راه‌اندازی شد، اظهار کرد: مشکلات و بیماری‌های ناشی از مسائل ژنتیک به معضل تبدیل شده است و برای رفع دغدغه عموم مردم به ویژه کم درآمد باید راهکارهای اساسی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: بدون تردید هر بیماری و مشکل ژنتیکی، هزینه‌های سنگینی برای افراد و کشور به دنبال دارد در حالی‌که این بیماری‌ها با یک آزمایش و مشاوره ساده قابل کنترل هستند و با انجام این اقدامات باید بار سنگین هزینه‌ها را از دوش مردم و کشور برداشت.

حیدری ضرورت جدی گرفتن ژنتیک پزشکی و غربالگری را متذکر شد و اظهار کرد: با مطرح شدن مسئله غربالگری و پرداختن ویژه به آن باعث می‌شود عملاً وجود معاونت‌های پیشگیری در وزارتخانه‌ها و بهزیستی ضرورتی پیدا نکند. از این رو باید تمرکز بیشتری بر موضوع غربالگری داشته باشیم.

مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی استان مرکزی پرورش نسلی سالم و توانمند را یادآور و بیان کرد: باید نسل آینده را سالم پرورش داد و با توجه به پتانسیل موجود در اراک می‌توان اقدامات بسیاری را در این حوزه به انجام رساند. هدف از آغاز فعالیت آزمایشگاه های ژنتیک، تجارت نیست، بلکه هدف خدمت‌رسانی به مردم است.

وی در پایان گفت: نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه‌های ژنتیک بکار گرفته شده‌اند و از این ظرفیت می‌توان در راستای کمک و خدمت‌رسانی بهره‌برد. با این امکانات خواهیم توانست سرعت پاسخگویی به آزمایش‌ها را افزایش داد و حتی در زمینه تعیین هویت که به معضلی تبدیل شده است، نیز فعالیت جدی داشت.

انتهای پیام
captcha