برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم در 52 نقطه استان مرکزی
کد خبر: 3965561
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵

برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم در 52 نقطه استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در تشریح برنامه‌های قرآنی این اداره کل در ماه مبارک رمضان از برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم در 52 مصلا و مسجد جامع استان بدون حضور مستمع خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان، بیان کرد: امسال با شدت گرفتن کرونا و حفظ سلامتی مردم برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی برگزاری برنامه شهد رمضان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در ایام مبارک رمضان دانست و اظهار کرد: این طرح در قالب 30 برنامه به همت مجمع قرآنیان اراک و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و صدا و سیمای استان ضبط و هر روز در این ایام مهمان خانه روزه‌داران است.

سرلکیان از برگزاری برنامه جزءخوانی قرآن در این ایام در 52 مصلا و مسجد جامع شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها تنها در فضای مجازی پخش و بدون حضور هیچ مستمعی برگزار می‌شود. برای مرتلان نیز تدابیر بهداشتی همچون ضدعفونی کردن محل و رعایت فاصله در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری پویش همگانی حفظ، ترجمه و تفسیر 20 سوره پایانی قرآن کریم، تصریح کرد: رویکرد تنها پرداختن به حوزه بزرگسال نبوده است و قشر کودک و نوجوان که از سرمایه‌های دینی و قرآنی ما هستند در اولویت کاری قرار دارند.

سرلکیان استفاده از آیات و سوره‌های قرآن در زیباسازی و المان شهری را از دیگر برنامه‌های در دستو کار بیان کرد و افزود: محافل سیار محله محور، انجام گفتمان‌های قرآنی و تواصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، نشست سراسری قرآنیان و تکریم از فعالان قرآنی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان است.  

انتهای پیام
captcha