معرفی شخصیت‌های قرآنی استان مرکزی در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 3968221
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳

معرفی شخصیت‌های قرآنی استان مرکزی در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن معاصر یاد کرد و افزود: استان مرکزی بزرگان قرآنی کم ندارد و معرفی این شخصیت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد. جوانان و نوجوانان نیازمند شناخت مفاخر قرآنی هستند و این ظرفیت باید از طریق این اداره کل و رسانه‌های استان فراهم شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان، در آیین اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که عصر جمعه، 10 اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی در پرورش عالمان و چهره‌های قرآنی سرآمد است و حضرت امام خمینی(ره) که زمینه تحول در جهان بشریت را ایجاد کرد از مفاخر، علما و بزرگان این استان محسوب می‌شوند.

وی از کربلایی کاظم ساروقی هم به عنوان معجزه قرن معاصر یاد کرد و افزود: استان مرکزی بزرگان قرآنی کم ندارد و معرفی این شخصیت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد. جوانان و نوجوانان نیازمند شناخت مفاخر قرآنی هستند و این ظرفیت باید از طریق این اداره کل و رسانه‌های استان فراهم شود.

عباسی تصریح کرد: فضای پیچیده بین‌المللی امروز نیازمند افرادی است که بتوانند جهان اسلام را به اهداف متعالی اهل‌بیت(ع) برسانند که قطعاً حافظان قرآن کریم به عنوان پرچمدار این نهضت با محوریت قرآن می‌توانند این مسیر را هموار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این نکته که قرآن، می‌تواند ما را به فضای همگرایی و وحدت با اهل سنت برساند، بیان کرد: اسلام دین هم‌گرایی است و وحدت بین شیعه و سنی ریشه تمام تفرقه‌افکنی‌هایی که از سوی دشمنان انجام می‌شود را می‌خشکاند.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان اظهار کرد: فضای فرهنگی استان در اختیار افراد قرآنی قرار دارد و تقاضا دارم که تربیت نیروی انسانی کارآمد قرآنی و مدیران راهبری قرآن کریم در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار گیرد.

یادآور می‌شود: در پایان این مراسم از مسعود اکبری دارنده مدرک درجه یک حفظ تخصصی، ابوذر کرمی، دارنده مدرک درجه دوم حفظ تخصصی قرآن و همچنین جمعی از حافظان قرآن کریم که افتخار کسب درجه‌های سوم تا پنجم حفظ قرآن کریم را به دست آوردند، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha