وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان مرکزی مطلوب نیست
کد خبر: 3968490
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان مرکزی مطلوب نیست

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: طبق گزارش‌های اعلامی ستاد مبارزه با کرونا وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان مرکزی مناسب نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 11 اردیبهشت در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، اظهار کرد: عدم توجه به شیوه‌نامه‌ها و عدم کاهش ترددها تعطیلی گروه‌های دوم و سوم را به دنبال داشت. فعالان اقتصادی و اصناف از عدم رعایت موازین بهداشتی در شرایط بحرانی از سوی مردم گلایه دارند و تعطیلی گروه‌های شغلی با هدف کاهش ترددها در شهر و مراکز صنفی و تجاری صورت گرفته است، اما متأسفانه به دلیل عدم کاهش ترددهای مردم نه تنها این طرح نتیجه قابل قبول را نداشت بلکه اعتراض متصدیان واحدهای صنفی را به دنبال دارد.

 وی تصریح کرد: طبق گزارش‌های اعلامی ستاد مبارزه با کرونا وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان مرکزی مناسب نیست، متأسفانه در شهرستان اراک و سایر شهرها و روستاهای استان وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب نبوده و نباید انتظار داشت در چنین شرایطی آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا کاهش یابد.

اکرمی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ادامه داد: با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی می‌توان امیدوار بود که آمار مبتلایان به حداقل رسیده یا صفر شود. همه باید مراقب باشیم و نباید از کنار مبتلایان شهروندان به کروناویروس با بی‌تفاوتی عبور کنیم.

معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: تردد افراد فاقد ماسک و بی‌مسئولیت نسبت به سلامت دیگران در سطح شهر کار درستی نیست. هم اکنون پاشنه آشیل مشکل ما رعایت دقیق موازین بهداشتی است و باید نظارت‌ها بیشتر به این سمت و سو رود.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در آگاه‌سازی عموم مردم نقش به‌سزایی دارند و بی‌اعتنایی و ساده‌انگاری مردم نسبت به رفتار ویروس کرونا موجب رنگ به رنگ شدن شرایط کرونایی در استان می‌شود. مثلاً با رعایت مردم شهرستان زرندیه طی هفته گذشته روند آمار مبتلایان سیر نزولی داشت و حتی از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داد، اما گزارش امروز علوم پزشکی حاکی از افزایش مجدد آمار مبتلایان دارد.

اکرمی بیان کرد: کنترل و مدیریت این بیماری و رسیدن به شرایط پایدار نیاز به اتخاذ تدابیر جدید از سوی ستاد ملی کرونا حتی در موضوع رنگ‌بندی‌های کرونایی دارد. بنابر اعلام ستاد ملی کرونا قبلا نانوایی‌ها جزو صنوفی بودند که کمتر میزان رعایت را داشتند، اما امروز سوپرمارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها در سطح ملی جزو صنوفی هستند که کمترین میزان رعایت بهداشت را دارند و طبق پروتکل اعلامی هیچ وقت هم تعطیل نبودند و حتی در سخت‌ترین شرایط کرونایی نیز فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: سوپرمارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها باید استفاده از ماسک، تهویه هوا و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی گرفته و از انتشار ویروس در محیط صنفی خود، جلوگیری کنند.

معاون استاندار در پایان گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص ناقلان کرونایی فاقد علامت ضروری است  و یکی از ضربه‌هایی که به جامعه در خصوص شیوع کرونا وارد می‌شود تردد ناقلان بی‌علامتی است که بدون استفاده از ماسک و بدون رعایت بهداشت جمع زیادی از مردم را آلوده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha