اجرای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان مرکزی
کد خبر: 3968763
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

اجرای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: واکسیناسیون گروه هدف افراد بالای ۸۰ سال استان مرکزی بدون هیچ مشکلی در حال اجراست و جهت سهولت و جلوگیری از تجمع مراکز تزریق افزایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه هدف افراد بالای ۸۰ سال بدون هیچ مشکلی در حال اجراست، گفت: برای بسیاری این نگرانی به وجود آمده کسانی که پرونده سلامت و یا الکترونیک ندارند و نامشان در سامانه سیب ثبت نشده است چه باید بکنند، که باید در جواب گفت جای هیچ نگرانی نیست. چراکه به همه افراد، واکسن تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت واکسن نیازی به هیچ ثبت‌نامی نیست، بیان کرد: همکاران مراکز بهداشتی با جمعیت تحت پوشش تماس گرفته و با توجه با رایزنی‌هایی که با سازمان ثبت احوال صورت گرفته، با استفاده از کد ملی افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند شناسایی و با آنها تماس گرفته می‌شود.

جمالیان تصریح کرد: در انتهای واکسیناسیون اگر فردی باقی مانده بود، در سامانه www.behdasht.gov.ir ثبت نام کرده و فقط با ثبت کد ملی خود این واکسن را دریافت خواهند کرد. بدون تردید با این روش تمام افراد گروه‌های هدف، واکسن را دریافت کرده و جای هیچ نگرانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شورای پدافند زیستی استان هم مصوب شد به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز تزریق واکسن و آسان‌تر شدن سطح دسترسی مردم، این مراکز گسترش پیدا کند.

جمالیان در پایان از مردم خواست برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، ساعت و زمانی که به آنها گفته می‌شود به اماکن تزریق واکسن مراجعه کنند تا ضمن جلوگیری از شلوغ شدن این اماکن، مدیریت پروتکل های بهداشتی برای همکاران معاونت بهداشتی و عوامل اجرایی، آسان‌تر باشد.

انتهای پیام
captcha