فعالیت 1200 گروه جهادی در استان مرکزی
کد خبر: 3969663
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

فعالیت 1200 گروه جهادی در استان مرکزی

مدیر گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی از فعالیت 1200 گروه جهادی با حضور 20 هزار عضو در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، فرشاد قنبری، مدیر گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه روح الله استان، روز گذشته، 15 اردیبهشت در تشریح فعالیت اردوهای جهادی استان، از فعالیت 1200 گروه جهادی با ظرفیت 20هزار عضو در استان خبر داد و افزود: این گروه‌ها در بخش‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و آموزش به روستاییان، محرومیت‌زدایی، اقتصاد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه سال 99، 2400 شغل توسط گروه‌های جهادی ایجاد شده است، اظهار کرد: در همین سال ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان با همکاری دستگاه‌های دولتی، خیرین، سپاه و کمک‌های مردمی بین نیازمندان توزیع شد. همچنین در مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی ۴ مأموریت مهم و کلیدی دنبال می‌شود.

قنبری بیان کرد: حدود دوسال است از راه‌اندازی سامانه اطلس جهادی بسیج سازندگی می گذرد و در سطح کشور حدود ۵۰ هزار گروه جهادی شناسایی و در سامانه ثبت شده‌اند، افراد ثبت‌نامی باید گزارش عملکرد خود را طبق اساس‌نامه اثبات و ارائه دهند.

مدیر گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه استان مرکزی ادامه داد: افتتاح حساب حقوقی جهادگران نیز در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق بتوان اعتماد مردم و خیرین را جلب کرد.

ضرورت ایجاد گفتمان عمومی در بسیج سازندگی

سیدمبین حجازی، دبیر مجمع جهادگران استان مرکزی نیز گفت: در سند تحول نوسازی گروه‌های جهادی گفته شده دستیابی به اهداف عالی انقلاب اسلامی نیازمند تربیت انسان‌های مؤمن، بصیر و کارآمد است تا بتوانند جریان‌سازی اجتماعی کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی از هرگونه ارتباط با جریان‌های سیاسی دور هستد و فعالیت‌ها به سمتی هدایت می‌شود که همه با هر سلیقه  تفکری که هستند بتوانند با گروه جهادی ارتباط برقرار کنند. اگر بتوان گفتمان جهادی را عمومی کرد می‌توان به اهداف مدنظر دست یافت که البته رسانه‌ها در این مسیر نقش ویژه‌ای دارند.

حجازی بیان کرد: رسانه‌های استان می‌توانند نسبت به تشکیل گروه‌های جهادی پنج نفره اقدام کنند و با ثبت نام در سامانه «اطلس» مجوز لازم را دریافت و شورایی تشکیل دهند و در این قالب گفتمان جهادی را عمومی کنند.

وی نبود سامانه جامع در استان برای کمک به نیازمندان را از مشکلات عمده دانست و اظهار کرد: برخی افراد از سازمان‌ها و نهادها و خیریه‌های مختلف کمک دریافت می‌کنند این در حالی است که اگر سامانه‌ای وجود داشته باشد اهدای کمک‌ها ساماندهی و توزیع عادلانه‌تر می‌شود.

حجازی تأکید کرد: در حال حاضر ۶۱۸ صندوق قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال خرد در سطح استان فعال است که سال گذشته از این محل ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به گروه‌های هدف برای ایجاد اشتغال خرد و خانگی پرداخت شده است.

دبیر مجمع جهادگران استان مرکزی در رابطه با اهمیت انتخابات پیش رو بیان کرد: بصیرت افزایی از جمله اهداف گروه‌های جهادی است که در این راستا این گروه‌ها، برای معرفی فرد اصلح و انقلابی و ترغیب عموم مردم برای مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha