۱۳ خرداد؛ پایان فرصت ثبت‌نام مسابقات قرآن اوقاف در استان مرکزی
کد خبر: 3970001
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

۱۳ خرداد؛ پایان فرصت ثبت‌نام مسابقات قرآن اوقاف در استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: ثبت‌نام چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ۱۳ خرداد سال جاری ادامه دارد و طبق آیین‌نامه ابلاغی این زمان تمدید نخواهد شد.

13 خرداد؛ پایان فرصت ثبت‌نام مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی

حجت‌الاسلام حسن دهقان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از آغاز ثبت‌نام چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از 13 اردیبهشت خبر داد و افزود: ثبت‌نام این دوره از مسابقات تا 13 خرداد سال جاری ادامه دارد وطبق آیین‌نامه ابلاغی این زمان تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره به 10 رشته ثبت‌نامی قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، اذان، دعاخوانی، همسرایی و تفسیر عمومی قرآن، تصریح کرد: مرحله استانی رشته‌های همسرایی و هم‌خوانی و دعاخوانی پس از ضبط و ارسال آثار از سوی اوقاف استان به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی داوری و راه‌یافتگان به مرحله بعدی مشخص می‌شوند.

دهقان ادامه داد: داوطلبان شرکت در مسابقات قرآن اوقاف تنها از طریق سایت www.quraniran.ir اقدام کنند. متقاضیان دقت داشته باشند که ثبت‌نام از طریق دیگر سایت‌ها مجاز نبوده و در صورت انجام، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه گسترش آشنایی با تفسیر عمومی در دستور کار قرار دارد. از این رو تمامی شرکت‌کنندگان می‌توانند همزمان در این رشته نیز ثبت‌نام داشته باشند و همچنین شرکت‌کنندگان رشته همسرایی نیز می‌توانند در رشته‌های انفرادی نیز ثبت‌نام کنند.

دهقان اضافه کرد: شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن در تمامی رشته‌ها در مرحله شهرستانی باید به دو سؤال ترجمه قرآن از نیم جزء اول جزء 30 قرآن، در مرحله استانی به دو سؤال ترجمه از اجزای 3 و 4 قرآن، برگرفته از ترجمه استاد حسین انصاریان به صورت شفاهی پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی و استانی از اول تیر ماه تا 31 شهریور ماه سال جاری اعلام شده است، بیان کرد: طبق آیین نامه مسابقات مرحله شهرستانی در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری و در صورت عدم امکان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس با گروه داوری متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

دهقان با بیان اینکه برگزاری مرحله شهرستانی تفسیر عمومی 13 مرداد به صورت سیستمی، غیرحضوری (آنلاین) برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله استانی این رشته نیز 11 مهر در صورت امکان به صورت حضوری در مرکز استان و در صورت عدم امکان در مرحله اول آزمون کتبی به صورت سیستمی و در مرحله دوم از بین منتخبین آزرمون کتبی، آزمون شفاهی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha