حمایت صنایع در ترویج فرهنگ قرآنی تأثیرگذار است
کد خبر: 3970733
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲

حمایت صنایع در ترویج فرهنگ قرآنی تأثیرگذار است

استاندار مرکزی با بیان اینکه فعالیت قرآنی، اقدامی فرهنگی است و نگاه درآمدزایی به آن معطوف نیست تأکید کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی از ظرفیت صنعت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، شامگاه روز گذشته، 20 اردیبهشت در محفل انس با قرآن و در دیدار با فعالان، مؤسسات و مراکز قرآنی ساوه که در مسجد ام‌البنین(س) شهر صنعتی کاوه این شهرستان برگزار شد، پرداختن به آموزش قرآن در سطح عمومی و تخصصی را ضرورتی مهم برشمرد و بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رشد و تعالی صفات انسانی است و با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی می‌توان به آن رسید.

وی دانستن ترجمه قرآن را یکی از راه‌های هرچه بیشتر مؤانست با این مصحف شریف عنوان و اظهار کرد: آشنایی با نکات کاربردی و معنی قرآن در کنار قرائت متن عربی لذت بیشتری در وجود انسان ایجاد می‌کند، با استفاده از روش‌های به روز و خلق ایده باید زمینه رغبت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان به این کتاب الهی را فراهم کرد.

آقازاده با اشاره به اینکه مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مشکلاتی مواجه هستند، ادامه داد: فعالیت قرآنی، اقدامی فرهنگی است و نگاه درآمدزایی بدان معطوف نیست و نمی‌توان از این فعالیت چنین انتظاری داشت. با توجه به اینکه ساوه، شهرستانی صنعتی است، می‌توان با برنامه‌ریزی از ظرفیت صنعت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کرد.

استاندار مرکزی ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فعالان عرصه قرآنی در حوزه‌های مختلف همچون صنعتی، اجتماعی، اقتصادی و ... را مورد توجه قرار داد و افزود: برای رغبت و ایجاد انگیزه هرچه بیشتر بین فعالان قرآنی برای فعالیت گسترده‌تر در حوزه قرآن باید طرح و ایده داد، ما برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن نیاز به تحقق آموزه‌های قرآن داریم.

آقازاده با ابراز تأسف از آسیب دیدن اجتماعات از شیوع کرونا ویروس، بیان کرد: خوشبختانه به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سراسر کشور مراسم لیالی قدر با بهترین شیوه و کمترین میزان آلودگی برگزار شد، اگر در سایر بخش‌ها نیز میزان رعایت موازین بهداشتی افزایش یابد، قطعاً از سرایت زنجیره انتقال پیشگیری خواهد شد.

وی همچنین به انتخابات پیشرو نیز اشاره و توضیح داد: انتخابات در کشور، تعیین‌کننده سرنوشت ملت است و این روزها بیشترین هجمه از سوی دشمن به انتخابات و حضور مردم وارد می‌شود، اما ملت ایران با وجود همه مشکلات مشارکت گسترده‌ای در انتخابات خواهند داشت تا کشور کمترین آسیب را دیده و با تصمیم‌گیری صحیح مشکلات کاهش یابد.

استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: ملت ایران دارای شعور سیاسی و درک بالای فرهنگی است و به واسطه این شاخصه قطعاً حضوری تأثیرگذار پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و اجازه نخواهند داد توطئه‌های دشمنان نظیر نه به انتخابات محقق شود.

یادآور می‌شود، در پایان این محفل نورانی از برخی مدیران موسسات قرآنی و فعالان این حوزه با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد. همچنین فعالان قرآنی از حمایت‌های استاندار مرکزی با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای معنوی تجلیل کردند.

انتهای پیام
captcha