ضرورت طراحی تندیس کربلایی کاظم ساروقی در استان مرکزی
کد خبر: 3971524
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲

ضرورت طراحی تندیس کربلایی کاظم ساروقی در استان مرکزی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضرورت طراحی تندیس کربلایی کاظم ساروقی و نصب آن در مکانی مناسب را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این خصوص و دیگر مفاخر قرآنی استان حاضر به طراحی و همکاری با دیگر دستگاه‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت توجه و معرفی مفاخر قرآنی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت:  وجود مفاخر بلندآوازه قرآنی همچون کربلایی کاظم و دیگران بیانگر استعداد و ظرفیت استان در این حوزه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت و استعداد قرآنی در استان کم نداریم و اگر کم کاری صورت گرفته باشد، متوجه ما مسئولان است، تصریح کرد: متأسفانه در 15 ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا انجام برنامه‌های فرهنگی میدانی با مشکل و محدودیت مواجه شد. طرح‌های خوبی برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده بود که عملاً راکد ماند.

دانشی با اشاره به اینکه از تابستان 98 تا بهمن ماه همان سال اقدامات خوب فرهنگی انجام شد و ادامه برنامه‌ها به دلیل بیماری تعطیل شد، از توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع فرهنگی به عنوان دیگر اقدامات ارشاد استان یاد کرد و افزود: پس از اتمام کرونا استان دارای زیرساخت‌های فرهنگی – هنری مطلوبی خواهد بود. با افتتاح تالار مرکزی، مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌ها و کتابخانه مرکزی نزدیک به 40 هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید براینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی به گسترش و تحول فعالیت‌های قرآنی نیز کمک می‌کند، اظهار کرد: ارشاد استان آمادگی خود را جهت اشاعه فرهنگ قرآن و عترت برای انجام طرح و ایده‌های با فعالان قرآنی اعلام می‌کند. لازم است نیازهای فعالیت قرآنی را احصا و برای آن جانمایی کنیم. فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت شاه‌بیت فعالیت‌های  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

حجت‌الاسلام دانشی در بخشی از سخنان خود در خصوص انتخاب روستای قرآنی استان، بیان کرد: انتخاب روستای قرآنی ایده‌ای مشترک بین وزارت ارشاد و کشورست. سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات فعالیت‌های قرآنی روستاها در نظر گرفته شده است که دهیاران انجام این کار را برعهده داشتند. 5 روستای استان کاندیدای انتخاب روستای قرآنی هستند. سه روستا از 5 روستا به تهران معرفی شده‌اند که شرایط به صورت ملی بررسی خواهد شد.

وی در خصوص نامگذاری معابر سطح شهرهای استان منتسب به مفاخر قرآنی، اظهار کرد: ارشاد جزو کارگروه نامگذاری معابر نیست، اما این پیشنهاد می‌تواند مطرح باشد و حداقل تعدادی از معابر به نام مفاخر قرآنی استان مزین باشد و انتظار داریم شهرداری نیز این پیشنهاد را پذیرفته و چندین مسیر به نام این مفاخر نام‌گذاری شود.

دانشی در پاسخ به این سؤال که نقش ارشاد در طراحی المان‌های قرآنی استان چه میزان است، اظهار کرد: در دوره‌هایی از ارشاد طرح‌هایی خواسته شده و ما نیز طرح‌هایی را ارائه داده‌ایم که بلاتکلیف و بی‌نتیجه ماند، اداره کل ارشاد اسلامی استان به دلیل داشتن انجمن هنرهای تجسمی آمادگی خود را جهت طراحی المان‌های قرآنی اعلام می‌کند.

وی ضرورت طراحی تندیس کربلایی کاظم ساروقی و نصب آن در مکانی مناسب را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این خصوص و دیگر مفاخر قرآنی استان حاضر به طراحی و همکاری با دیگر دستگاه‌ها هستیم. البته ناگفته نماند المان‌ها و ساخت تندیس هزینه‌بر هستند و برای داشتن چهره‌ای زیبا برای شهر باید همکاری کنیم. اعتقاد بر این است که نام فعالان قرآنی باید بر معبر و مسیری پرتردد گذارده شود نه مسیری فرعی که مورد اهمیت عموم قرار نگیرد.

انتهای پیام
captcha