ثبت‌نام 80 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان مرکزی
کد خبر: 3971889
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

ثبت‌نام 80 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان مرکزی

معاون فرهنگی، اجتماعی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از ثبت‌نام 80 هزار دانش‌آموز به صورت نفر رشته در سطوح آموزشگاه، شهرستان و استان خبر داد.

معصومه انصاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و ششمین دوره مسابقات فرهنگیان استان مرکزی در استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دختر در 9 رشته و پسران در 11 رشته شرکت دارند، در خصوص رشته‌های مشترک بین دانش‌آموزان تصریح کرد: داوطلبان در رشته‌های قرائت تحقیق وترتیل، حفظ ویژه وعمومی، مفاهیم وتفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انصاری در تشریح رشته‌های مربوط به فرهنگیان نیز به روش تدریس احکام، حفظ کل و حفظ 10 جزء قرآن کریم ، قرائت قرآن کریم  و نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 80 هزار دانش‌آموز به صورت نفررشته در سطوح آموزشگاه، شهرستان و استانی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امسال در مرحله استانی با توجه به بحران شیوع کرونا و حفظ سلامتی جامعه هدف، مسابقات آزمون کتبی رشته‌های احکام، تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه از طریق مجازی در سامانه دیجی سروی طبق برنامه انجام شد.

انصاری ادامه داد: ادارات تابعه در مسابقات دانش‌آموزی براساس میانگین نمرات تمامی دانش‌آموزان در مرحله نهایی استانی در سال تحصیلی گذشته 98 – 99 به دو بخش نهایی و مقدماتی  تقسیم می‌شوند. دانش‌آموزان اداراتی که میانگین بالای استانی (طبق گزارش تحلیلی مسابقات سال تحصیلی سال قبل) را کسب کرده‌اند مستقیم در مرحله نهایی شرکت خواهند کرد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: دانش‌آموزان سایر ادارات در رقابت مقدماتی استانی شرکت و نفرات برتر به مرحله نهایی دعوت می‌شوند. از گروه مقدماتی پس از بررسی و داوری فایل‌های ارسالی دانش‌آموزان، نفرات منتخب و برگزیده به مرحله نهایی استان راه پیدا کرده و با 5 شهرستان دیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha