کاندیدای ریاست جمهوری باید برنامه محور باشد / ضرورت توجه به اخلاق در انتخابات
کد خبر: 3974168
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

کاندیدای ریاست جمهوری باید برنامه محور باشد / ضرورت توجه به اخلاق در انتخابات

امام جمعه اراک تأکید کرد: کاندیدای ریاست جمهوری باید برنامه محور باشد، نامزدهای ریاست جمهوری برنامه‌های خود برای رفع مشکلات کشور و رونق اقتصاد برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 7 خرداد در خطبه‌های این هفته نماز سیاسی – عبادی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: تقوا انسان را در برابر مشکلات و ناملایمات زندگی بیمه و حرکت در مسیر درست را نشان می‌دهد.

وی ضرورت توجه به مبانی قرآنی به منظور نهادینه کردن این مفاهیم در زندگی مورد توجه قرار داد و افزود: قرآن، احیاگر قلب انسان‌هاست و قطعاً ما را از آلودگی‌ها و فساد پاک نگه می‌دارد. زندگی دنیوی، میدان آزمون‌های خوب و بد است که همگی انسان را در مسیر ساخته شدن و تکامل هدایت می‌کند. خداوند متعال تمامی ابزار را جهت پرورشف تربیت و آموزی در اختیار بندگان خود قرار داده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه به سالروز آزادی خرمشهر اشاره و با بیان این مطلب که عملیات بیت‌المقدس درس‌های بزرگی برای کشور داشت، اظهار کرد: فتح پیروزمندانه خرمشهر، درس کتمت، عزت و آزادگی و برای همه مردم ایران افتخارست و از این روز به عنوان یوم‌الله یاد می‌کنند.

به‌گفته وی فتح خرمشهر نشان‌دهنده این است که اگر ملت‌های مسلمان به قدرت خداوند و توانمندی‌های داخلی اعتماد داشته باشند، می‌توانند خرمشهرهای آینده را فتح کنند. یکی از خرمشهرهای آینده انتخابات ۲۸ خرداد ماه است که ملت ایران با حضور خود باید حماسه درخشانی در تاریخ رقم بزند و مشارکت گسترده و باشکوه مردم زمینه فتح خرمشهرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم می‌کند. فتح قدس شریف از دیگر فتح‌هایی است که با تکیه بر قدرت خدا حاصل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به سالروز رحلت امام راحل نیز اشاره و این روز را  یادآور مجاهدت‌های حضرت امام در میدان جهاد اکبر، تقوا و اتکا به خداوند دانست و افزود: قیام امام(ره) و مکتب ایشان تنها برای خدا و رضایت الهی بود و با این قیام الهی مسیر کرامت و سربلندی بشریت را ترسیم کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها همواره فصل‌الخطاب مردم و مسئولان است. فرمایشات معظم‌له اهمیت بسیار دارد و انجام منویات ایشان راهگشای امور مختلف است. کاندیدای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان خود را برای آزمون بزرگ انتخابات و شروع رقابتی سالم و همراه با اخلاقیات آماده کنند. عدم تأیید نیز به معنای بی‌صلاحیتی نیست. چراکه هریک از آنان دارای توانمندی‌هایی هستند که در جایگاه خود ارزشمندست.

وی ضرورت توجه به اخلاق در صحنه انتخابات را متذکر شد و افزود: نامزدهای انتخاباتی باید اخلاق انتخاباتی را در صحنه رقابت رعایت مورد توجه قرار دهند. انتخابات، مسابقه خدمت است و کاندیداها برای خدمت صادقانه به مردم مسابقه می‌دهند. همه کاندیدا باید از شعارهای غیر واقعی و ناممکن به جد پرهیز کنند. بسیار ضروری است که نامزدها الگوی رفتاری ائمه اطهار(ع) را سرلوحه قرار دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اولویت اصلی کشور رسیدگی به معیشت مردم، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و از بین بردن موانع تولید است، انتخابات باید زمینه جهش تولید در همه ابعاد را میسر سازد. کاندیدها دقت داشته باشند که مبارزه با فساد بسیاری ضروری است  و لازم است مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دهند.

وی تأکید کرد: نتیجه انتخاب مردم در ۲۸ خرداد 1400 برای سالیان سال باقی خواهد ماند. از این رو انتخاب درست و همراه با بصیرت مردم روزهای خوبی را برای کشور رقم می‌زند. ملت فهیم ایران در انتخابات ۲۸ خرداد همچون انتخابات گذشته با حضور معنادار و باشکوه خود برگ زرینی در تاریخ انقلاب افزوده و حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند.

امام جمعه اراک در پایان تأکید کرد: کاندیدای ریاست جمهوری باید برنامه محور باشد، نامزدهای ریاست جمهوری برنامه‌های خود برای رفع مشکلات کشور و رونق اقتصاد برنامه‌ریزی کنند. مردم دقت کنند برای داشتن کشوری پویا نباید از انتخابات شوراها و نمایندگان مجلس نیز غفلت کرد. چراکه همه در کنار هم قادرند ایرانی آباد بسازند.

انتهای پیام
captcha