آمادگی پلیس زنجان برای تأمین امنیت انتخابات
کد خبر: 3974563
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

آمادگی پلیس زنجان برای تأمین امنیت انتخابات

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پلیس در آمادگی کامل قرار دارد و نظارت بر فضای مجازی و فضای واقعی، نظارت بر اجرای قانون، برخورد با کسانی که به دنبال شایعات و ایجاد انحرافات فکری هستند و تامین امنیت انتخابات و شعب اخذ رای را با جدیت دنبال می‌کند.

آمادگی پلیس زنجان برای تأمین امنیت انتخاباتبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان، ۹ خردادماه در نشست خبری اظهار کرد: در خردادماه یکی از وقایع ارزشمند در تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورد که به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر مربوط است و به نقطه عطفی در قدرت بازدارندگی و دفاع از کیان اعتقادی کشور تبدیل شد.

وی با شاره به اینکه آزادسازی خرمشهر دفاعی مبتنی بر هویت ملی و هویت دینی است، ابراز کرد: این پیروزی با عمق بخشیدن به ایدئولوژی مقاومت اسلامی هیمنه نظام سلطه و دستگاه جنگی دشمن که حمایت همه جانبه شرق و غرب را داشت، شکست و شروعی بر پایان تجزیه‌‌طلبی و طمع‌ورزی به خاک ایران بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان یادآور شد: بیش از ۱۳۰ ماموریت مانند سرقت، مقابله با نزاع، قاچاق، خشونت و پرخاشگری دارد و در یک سال اخیر با وجود شیوع کرونا و موضوعات انتخاباتی حجم فعالیت پلیس بیشتر شده که البته تحرک این نیروها باعث خوشحالی است؛ چراکه اگر تکانه پلیس کم باشد رسوب می‌کند و این رسوب باعث فراهم شدن زمینه تهدیدهایی اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار مرجع در بحث استعلام‌های بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شامل قوه قضاییه، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و پلیس دخیل هستند، بیان کرد: پلیس همگام با این ارگان‌ها باید پاسخگوی استعلام شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی باشد و همزمان تامین امنیت این مراکز را نیز برعهده دارد و این مسئولیت را بیش از ۶ ماه از زمان انتخابات آغاز کرده است در ایام انتخابات نیز بیشتر می‌شود‌.

جهانبخش نظارت بر فضای مجازی و فضای واقعی، نظارت بر اجرای قانون، برخورد با کسانی که به دنبال شایعات و ایجاد انحرافات فکری و تامین امنیت انتخابات و شعب اخذ رای را از وظایف پلیس برشمرد و گفت: تعداد شعب اخذ رای در زنجان ۱۵ درصد افزایش یافته و پلیس تامین امنیت شعب را حداقل سه روز کاری تا اتمام شمارش آرا را بر عهده خواهد داشت. البته بیش از دو برابر این ظرفیت در سطح استان نیروهای پلیس در آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه مشارکت در انتخابات نیز مسئولیت‌هایی برعهد دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به ارتقای مشارکت در انتخابات تاکید کردند زیرا قدرت و اقتدار ملی هر کشوری در حمایت توده‌های اجتماعی و از شئون سیاسی آن کشور است. نظام سلطه زمانی به فکر ایجاد گسست در انسجام، اختلال در امنیت، تجزیه ذهنی و عینی و شکاف جغرافیایی، اعتقادی و سیاسی می‌افتد که مشارکت مردم پایین باشد.

وی مشارکت در انتخابات را از مولفه‌های اقتدار ملی خواند و گفت: در پشت پرده ماجرای اعتراضات سال 98 در لندن جلسه‌ای گذاشتند که در این فدرالیسم ایجاد کنند و این یعنی به دنبال آماده کردن بسترها برای تجزیه‌طلبی هستند اما مشارکت در انتخابات تکلیف همه را برای حفظ اقتدار ملی مشخص می‌کند. هر کشوری که اراده خود را در حوزه بین‌الملل ارتقا دهد آن کشور مقدر است و اکنون ایران در برهه‌ای است که اداره خود را به نظام سلطه تحمیل می‌کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تأکید بر اینکه امنیت شهروندان ناموس پلیس است، اظهار کرد: تحریف واقعیت‌ها مضوع دیگری است که در فضای مجازی با آن برخورد می‌شود. در حال حاضر با پدیده‌ای به نام «جعل عمیق» مواجه هستیم و افراد به‌ویژه رسانه‌ها باید در بازنشر و استناد به کلیپ‌ها باید به این موضوع توجه کنند. در بحث مایحتاج عمومی مردم و کالاهای اساسی نیز سال گذشته با جلوگیری از ورود آرد قاچاق از افزایش قیمت آرد جلوگیری کردیم و امسال نیز موضوع روغن را کنترل خواهیم کرد.

وی به افزایش تهدیدات امنیت اجتماعی با توجه به افزایش فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در سطح استان 40 درصد جرائم فضای مجازی افزایش یافته که بیشتر در ارتباط با پرونده‌های مالی، کلاه‌برداری، فیشینگ و خالی کردن حساب ارزش ریالی مربوط است. کالاهای مسروقه در فضای مجازی از فضای واقعی پیش گرفته است؛ به‌طوریکه سال گذشته ارزش کالاهای مسروقه در فضای واقعی کمتر از یک میلیارد تومان بود در حالی که سرقت در فضای مجازی 13 برابر این رقم و حدود 13 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام
captcha