اعلام فراخوان ثبت نام ترم تابستان مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بصائر
کد خبر: 3975296
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

اعلام فراخوان ثبت نام ترم تابستان مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بصائر

ثبت‌نام ترم تابستانه مؤسسه قرآنی بصائر در راستای ارتقای سطح اعتقادی و معرفتی علاقه‌مندان آغاز شد.

به گزارش ایکنا، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بصائر به منظور ارتقای سطح اعتقادی و معرفتی مربیان و مبلّغان دینی، طلاب و معلمان آموزش و پرورش، طی ایام تابستان دوره تاریخ تحلیلی اسلام، دوره مهندسی من، دوره مهارت جرأت‌مندی و تربیت مدرس مهارت جرئت‌مندی را برگزار می‌کند.

دوره تاریخ تحلیلی اسلام با تدریس محسن صنایع‌پسند برگزار می‌شود. طی این دوره ضمن تبیین اهمیت مراجعه به تاریخ برای اتخاذ بخشی از عقاید و باورهای اصیل شیعی، رفتارهای منافقان صدر اسلام در آخرین روزهای عمر شریف پیامبر اکرم(ص) مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا از این رهگذر، جریان‌های وقایع بعد از شهادت رسول خدا(ص) بهتر و بیشتر معنادار شود و در ادامه، نگاهی به سیر جمع‌آوری قرآن بر اساس منابع فریقین و تدوین حدیث از منظر شیعه، ارائه خواهد شد.

دوره مهندسی من با تدریس وحید مهران با محوریت شناخت زندگی در هر دوره و زمان، مهندسی بهینه زندگی و به ویژه مهندسی آینده برپا خواهد شد. دوره مهارت جرأت‌مندی نیز به بررسی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی با الگویی خاص، با هدف آشنایی با مسیر آموزش یک زندگی بهتر و مؤثرتر در هزاره سوم با تدریس محمدرضا کمن، روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه برگزار می‌شود.

دوره تربیت مدرس مهارت جرئت‌مندی از دیگر دوره‌های تابستانه این مؤسسه است که با تدریس وحید مهران، مؤلف کتب تربیتی مذهبی، دوره محور مقدس (یگانه دوران) با تدریس ابراهیم آسیابانی بخشایش، مدیر اجرایی مؤسسه آموزشی بصائر از دیگر دوره‌هاییست که در ترم تابستان برگزار می‌شود.

در دوره محور مقدس (یگانه دوران) ضمن تذکر به اینکه حجت خدا، خودش «قانون» است، سفری به عوالم پیشین داشته و بهانه‌های خلقت آسمان و زمین آشنا معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی بصائر به نشانی www.basaaer.com مراجعه کنند. همچنین تمامی این کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی است.

مؤسسه بصائر در سال 1394 با هدف گسترش و پایدارسازی فرهنگ دینی از طریق ارتقای سطح اعتقادی و معرفتی متولیان امر تعلیم و تربیت دینی و پشتیبانی آنان، راه‌اندازی شده است. این مؤسسه طی پنج سال دوره‌های متعدد و متنوعی را با سه عنوان «مرزبانی اعتقادی»، «سواد رسانه‌ای» و «علم زندگی» برگزار کرده و بیش از هزار و 300 نفر را تحت پوشش آموزش خود قرار داده است.

انتهای پیام
captcha