۲۲ بقعه شاخص استان مرکزی؛ میزبان برنامه‌های دهه کرامت
کد خبر: 3977397
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

۲۲ بقعه شاخص استان مرکزی؛ میزبان برنامه‌های دهه کرامت

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: در دهه کرامت بیش از ۳۵ ویژه‌برنامه در ۲۲ بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح برنامه‌های دهه کرامت در استان، از آمادگی بقاع متبرکه جهت انجام ویژه‌برنامه‌های این ایام ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و افزود: در این دهه بیش از 35 برنامه در 22 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان در مسیر تبدیل به قطب فرهنگی قرار دارند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر از ظرفیت بقاع بهره‌گیری مطلوب‌تری نسبت به قبل شده است و بنا به فرموده رهبری این اماکن در حال تبدیل به قطب فرهنگی هستند.

آسوده ادامه داد: امامزادگان استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می‌توان از آن در راستای تقویت گردشگری دینی و اسلامی بهره برد. برای انجام این اقدامات باید برنامه‌ها تدوین و کارشناسی شده پیش رود تا اهداف محقق شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان با اشاره به روزشمار دهه کرامت، نام روزهای این دهه را به ترتیب از اول ذیقعده تا دهم همین ماه «کریمه اهل‌بیت(ع)، اسوه دختران تمدن‌ساز، ملجأ گره‌گشایی، هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت، خیرخواهی و نشاط مؤمنانه برای گره‌گشایی عمومی، مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره‌گشایی و همدلی، امامزادگان و بقاع متبرکه، قطب‌های فرهنگی و گره‌گشایی اجتماعی، حضرت شاهچراغ(ع)، امین ولایت، الگوی روشنگری و گره‌گشایی، گره‌گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور و دولت مؤمن انقلابی، گره‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت، تشکل‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی و امام رضا(ع)؛ امام کرامت و گره‌گشایی» عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha