تشویق فرزندآوری با شعار محقق نمی‌شود
کد خبر: 3977455
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

تشویق فرزندآوری با شعار محقق نمی‌شود

منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی پیری جمعیت است و نهادینه شدن ترویج فرهنگ فرزندآوری باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: بهتر است برای رفع این مشکل و نجات کشور از پیری برنامه‌ها کارشناسی شده مدیریت شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 24 خرداد در بیست و نهمین جلسه «پویش راه سلامت» که با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه استان برای جذب نیرو جهت تجهیز فضای درمانی به مساعدت و همراهی وزارت بهداشت نیاز دارد، اظهار کرد: کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان معضل است و تقاضای تسریع در احداث بیمارستان ولیعصر(ع) اراک از مطالبات مردم و مسئولان است. چراکه این بیمارستان در سال‌های اخیر با وجود همه تلاش‌ها ساماندهی نشده است، انتظار بر این است که دولت در ماه‌های پایانی اعتباری برای آن در نظر گیرند.

وی در تشریح وضعیت بیمارستان‌های خنداب و کمیجان بیان کرد: این دو شهرستان بیمارستان دارند، اما از لحاظ تجهیزات و کادر درمان فقرند و به منظور جلوگیری از اعزام بیماران از این دو شهرستان به اراک لازم است مورد توجه قرار گیرند. مراکز درمانی تخصصی در حوزه کودکان و بیماران اعصاب و روان نیز با کمبود مواجه هستند که باید در استان برطرف شوند. همچنین مراکز تصویربرداری نیز نیازمند حمایت هستند.

به‌گفته کریمی بیمارستان آیت‌الله خوانساری سانتر سرطان است و به دیگر استان‌ها به ویژه غرب کشور هم خدمات‌دهی دارد. برای تهیه دستگاه شتاب‌دهنده اعتباری در نظر گرفته شد، اما۵۰ درصد هزینه آن باقی مانده است. همچنین بیمارستان امیرکبیر سانتر کودکان و سانتر دوم کروناست که به لحاظ تجهیزات باید تقویت شود.

این مقام مسئول در ادامه به مشکلات بیمارستان‌ها در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان اشاره و تصریح کرد: استقرار دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آشتیان پیگیری شده است و با توجه به اینکه این شهر به فراهان و تفرش نیز خدمات‌رسانی دارد، لازم است در تأمین این دستگاه تسریع شود.

کریمی در پایان ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده توسط جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی در استان خدمات مطلوبی در این حوزه انجام می‌دهد، این مرکز در تأمین فلوشیپ برای مرکز با مشکلاتی مواجه است و امید است در این راستا سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در حال تبدیل به اثری باستانی است

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، نیز در این جلسه اظهار کرد: لازم است عملیات واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی با شتاب بیشتر صورت گیرد و برخی اقشار مانند اصناف و ... در اولویت باشند.

وی از روند احداث بیمارستان ولیعصر(عج) اراک گلایه کرد و افزود: این بیمارستان در حال تبدیل شدن به اثر باستانی است، سه دولت آمدند و رفتند و هنوز پیشرفتی نداشته است، تأخیر در اجرای پروژه سؤالی است که باید به آن پاسخ دهند.

آصفری بیان کرد: بیمارستان‌های استان علاوه بر پوشش بیماران استان، پذیرای بیماران غرب نیز هستند و این شرایط و تاخیر در اجرای این پروژه مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. پس از چندین سال همچنان برای اتمام طرح ارقام متفاوتی اعلام می‌شود و لازم است که طرف وزارت بهداشت برای اتمام این پروژه دقت کند.

وی ادامه داد: بیمارستان خنداب و کمیجان بیشتر شبیه درمانگاه است و هنوز اتاق‌های عمل آن فعال نبوده و نیازمند متخصص بیهوشی است. وزارت بهداشت در تأمین سی‌تی‌اسکن این دو بیمارستان کمک کرد و لازم است توجه‌ها از سوی این وزارتخانه به بیمارستان‌ها بیشتر شود.

آصفری مشکل کمبود نیروی انسانی و سرانه پایین نیروهای خدماتی را از جمله مشکلات استان دانست و با اشاره به اینکه کارکنان فعال امنیت شغلی ندارند و باید مشکلات استخدامی برطرف شود، بیان کرد: یکی از مشکلات جدی پیری جمعیت است و نهادینه شدن ترویج فرهنگ فرزندآوری باید در دستور کار قرار گیرد. بهتر است برای رفع این مشکل و نجات کشور از پیری برنامه‌ها کارشناسی شده مدیریت شود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه کرونا بسیاری از صنایع و صنوف را با آسیب مواجه کرد، گفت: صنایع و صنوف در اثر شیوع بیماری آسیب دیدند و تنها کمک دولت بخشودگی و تعویق در پرداخت مالیات بوده است. لازم است به دلیل همکاری مطلوب آنان بسته‌های حمایتی برای آنان تعریف شود.

انتهای پیام
captcha