وضعیت قرآنی و حدیثی مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی بررسی شد
کد خبر: 3977730
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
با حضور مدیران قرآنی المصطفی؛

وضعیت قرآنی و حدیثی مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی بررسی شد

همزمان با دهه کرامت، نشست هم‌اندیشی قرآنی با هدف بررسی وضعیت قرآنی و حدیثی مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با حضور مدیران قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این نشست هم‌اندیشی، امروز با هدف بررسی وضعیت قرآنی و حدیثی مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، آسیب‌شناسی، راهکارها و پیشنهادها، با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی محمدی، رئیس مجتمع تاریخ و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی و هیئت همراه برپا شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی پس از تلاوت آیات نورانی قرآن کریم با بیان اهمیت فعالیت حول محور قرآن و پرورش قاریان و حافظان و توجه ویژه به نقش قرآن در تدریس و منبر، نکاتی را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه نیز حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی در سخنانی با بیان اهمیت نقش قرآن در بین طلاب و فعالیت‌های آنان، به توجه ویژه رئیس جامعةالمصطفی به این مهم پرداخت و وضعیت فعالیت‌های قرآنی و حدیثی مجتمع را بررسی کرد و نکاتی در این خصوص ارائه نمود.

وی توجه بیشتر به ارزیابی قرآنی طلاب، توجه به اصلاح قرائت قرآن، آشنایی آنان به مفاهیم قرآن، نقش تشکل‌های قرآنی و توجه به طلاب خوابگاهی را یادآور شد.

در پایان، رئیس مجتمع به جمع‌بندی و نکات تکمیلی پرداخت و توجه به نکات مدیرکل قرآن و حدیث را مورد توجه و تأکید قرار داد.

انتهای پیام
captcha