مدیریت در نظام اسلامی با مشارکت مردم هویت پیدا می‌کند
کد خبر: 3977826
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

مدیریت در نظام اسلامی با مشارکت مردم هویت پیدا می‌کند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار با بیان اینکه مردم در نظام اسلامی به‌ عنوان رکن اصلی جمهوریت نقش بسزایی در مدیریت کشور دارند،‌اظهار کرد: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی با حضور و مشارکت مردم در صحنه هویت پیدا می‌کند.

مشارکت حداکثری در انتخابات، قدرت نرم نظام را تقویت می‌کند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان عصر روز سه‌شنبه، 25 خرداد در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی شهرستان محلات تصریح کرد: یکی از نعمات بزرگ انقلاب اسلامی جاری شدن تفکر و روحیه جهادی است که در طول این سال‌ها با استقبال زیادی توسط مردم به ویژه جوانان مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه جریان جهادی در کشور یکی از مهم‌ترین فناوری‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید راه و روش استفاده از این فناوری عظیم را در راستای رشد و پیشرفت کشور به خوبی به کارگیری کرد، اضافه کرد: به برکت فناوری جهادی در انقلاب اسلامی بسیاری از تهدیدها به فرصت تبدیل شده است. لذا لازم است برای رفع مشکلات تفکر و روحیه جهادی دمیده شود. بسیج خود را خادم ملت می‌داند و در راستای حل مشکلات آنان هرگونه مجاهدتی انجام می‌دهد.

کریمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قوی شدن در گام دوم انقلاب اسلامی تقویت روحیه بسیجی و جهادی است که با توجه به عملکرد درخشان گروه‌های جهادی در این راستا نقش بسزایی دارند. در راستای رزمایش جهاد امید آفرینی و مشارکت حداکثری که بیش از دو هفته از برگزاری آن می‌گذرد بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ گروه جهادی به مردم خدمت بی‌منت و صادقانه ارائه می‌دهند و در این مدت گزارش‌ها دلالت بر موفق بودن طرح دارد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش آسیب‌های کرونا راه‌اندازی نهضت مؤمنانه بود که تاکنون بیش از ۳۰۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان با کمک خیرین و گروه‌های جهادی توزیع شده و این نهضت همچنان ادامه دارد.

انتخاب اصلح تهدیدشکن و تحریم‌شکن است

سردار کریمی همچنین در مراسم جشن بزرگ دهه کرامت در پارک سردار جنگل شهرستان محلات که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار کرد: مردم در نظام اسلامی به‌عنوان رکن اصلی جمهوریت نقش بسزایی در مدیریت کشور دارند و مدیریت در نظام جمهوری اسلامی با حضور و مشارکت مردم در صحنه هویت پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات فرصتی بزرگ برای تقویت مردم‌سالاری دینی است برای نظام اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد. مشارکت حداکثری و انتخاب گزینه اصلح برای تحقق انتخابات در تراز انقلاب اسلامی نیاز مهمی است که باید به آن توجه داشت و برای تحقق انتخابات مطلوب نظام اسلامی تلاش کرد.

کریمی یکی از وظایف مهم امروز جامعه نخبگانی را دعوت و تشویق آحاد مردم به انتخابات و تبیین اهمیت مسئله انتخابات در نظام اسلامی دانست و گفت: یکی از ملاک‌هایی که می‌تواند در انتخاب آگاهانه به مردم کمک کند مکتب شهید سلیمانی است، چراکه این مکتب نسخه نجات‌بخش عبور از هر شرایطی است.

وی ادامه داد: از دیدگاه مکتب شهید سلیمانی انتخابی مطلوب و اصلح است که موجب شود یک رئیس‌جمهور با روحیه ولایی، جهادی و انقلابی برای خدمات صادقانه به مردم همواره در میدان باشد و در واقع از دیدگاه این مکتب، رئیس‌جمهور اصلح باید خود را در امتداد ولایت تعریف کند.

این مقام مسئول گفت: ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، داشتن مدیریت قوی، ایمان قوی، عدالت‌خواه و فسادستیز، داشتن عملکرد انقلابی، روحیه‌ای جهادی، معتقد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و اعتقاد به جوانان از مهمترین ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری است که باید به آنها توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ۲۸ خرداد ماه روز تجلی اراده ملت ایران است و مردم با حضور حماسی خود مردم‌سالاری‌دینی را تقویت می‌کنند و در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بصیرت خود را به نمایش خواهند گذاشت. مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح قدرت نرم نظام اسلامی را تقویت خواهد کرد و زمینه وحدت و انسجام همه‌جانبه برای رفع مشکلات را رقم را می‌زند.

فرمانده سپاه استان بیان کرد: ۲۸ خرداد یک فرصت عظیم برای قدردانی و تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های متفاوت است و ملت با حضور در صحنه و انتخاب گزینه اصلح شهدا را تکریم می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: ساختن ایرانی قوی در گام دوم انقلاب اسلامی تنها با مشارکت و حضور آگاهانه ملت در صحنه رقم می‌خورد و هرچه این دو مسئله در انتخابات بهتر تقویت شود زمینه رفع مشکلات و خنثی شدن تحریم‌ها و توطئه‌های ظالمانه تسهیل خواهد شد. از این رو انتخابات قوی هم تهدیدشکن و هم تحریم‌شکن است.

انتهای پیام
captcha