نقش جهاد دانشگاهی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات
کد خبر: 3977995
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی بیان کرد:

نقش جهاد دانشگاهی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: با بیان اینکه نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در حوزه کمک به افزایش مشارکت مردم در انتخابات قابل توجه است، گفت: این نهاد از تمام ابزارهای خود برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی و افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت انتخابات و حضور در آن در استان و به‌ویژه در میان دانشجویان استفاده کرده است،

تقش جهاد دانشگاهی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: میزان مشارکت افراد در رویدادهایی همچون انتخابات در سرنوشت هر کشور و جامعه‌ای تاثیرگذار است، افزایش حضور مردم در انتخابات یک کشور قدرت تصمیم‌گیری و چانه‌زنی بین‌المللی آن کشور و موفقیت در ارتباطات بین‌المللی را افزایش داده و ثمرات داخلی و خارجی بسیار را حاصل می‌کند.

وی اظهار کرد: در بُعد داخلی رئیس جمهوری که با پشتوانه خوبی از آرای مردمی به صحنه می‌آید می‌تواند با قدرت بیشتر، تصمیمات سازنده‌تر گرفته و به نوعی منطبق‌تر با خواست مردم حرکت کند و در نتیجه مردم‌سالاری به شکلی مناسبی در چنین کشوری نمود پیدا می‌کند.  

غفاری‌زاده ادامه داد: از حوزه بین‌المللی نیز، رئیس جمهوری که با رأی قاطع برگزیده می‌شود، در جامعه جهانی اعتبار و قدرت بیشتری داشته و می‌تواند با برخورداری از پشتوانه مردمی در چانه‌زنی‌ها و تعاملات بین‌المللی با اقتدار وارد شود. بنابراین حضور حداکثری مردم در انتخابات از نظر داخلی و خارجی حائز اهمیت فراوان است و مقام معظم رهبری هم بر این حضور حداکثری تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به شرایط کشور و دنیا اظهار کرد: کشورهای مختلف امسال به این انتخابات نگاه ویژه‌ای داشته و می‌خواهند بدانند حاصل انتخابات ایران به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه از نظر سیاسی، نظامی و اجتماعی چیست.

این مقام مسئول با اشاره به تغییر نخست وزیر اسرائیل، نتیجه انتخابات در ایران را در حوزه تحولات منطقه‌ای برای منطقه و دنیا بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: یکی از دشمنان سرسخت ایران از عرصه سیاست کنار رفت و این به نوعی پیروزی برای کشور ماست چرا که فردی که سال ها برای ایران خط و نشان می کشید و سعی می‌کرد ایران را کشوری خطرناک برای دنیا و منطقه نشان دهد، امروز از دایره قدرت کنار گذاشته شده و ایران و انقلاب همچنان با قدرت پیش می‌راند و این یک شکست برای این دشمن بزرگ ملت یاران است، بر این اساس حضور حداکثری مردم می‌تواند تأکید بیشتری بر قدرت و جایگاه ایران در دنیا و منطقه داشته باشد.

غفاری‌زاده در ادامه با بیان اینکه نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در حوزه کمک به افزایش مشارکت مردم در انتخابات قابل توجه است، گفت: این نهاد از تمام ابزارهای خود برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی و افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت انتخابات و حضور در آن در استان و به‌ویژه در میان دانشجویان استفاده کرده است، هرچند به دلیل شرایط کرونایی دسترسی به دانشجویان کمتر شد، ولی سعی کردیم در فضای مجازی با برنامه‌های مختلف افراد را به مشارکت در انتخابات تشویق کنیم.

ایسپا؛ معتبرترین منبه نظرسنجی داخلی و خارجی

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا به عنوان خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی در این عرصه و پوشش اخبار انتخابات و تولید اخبار و گزارش‌های مختلف برای افزایش آگاهی مردم و رساندن صدای مردم به گوش کاندیداها، اظهار کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نیز به‌عنوان یکی از مراکز فعال جهاد دانشگاهی در حوزه نظرسنجی مردمی در حوزه انتخابات همچون دوره‌های گذشته اقدام کرده است.

غفاری‌زاده افزود: ایسپا به عنوانی یکی از معتبرترین منابع نظرسنجی در عرصه انتخابات فعال است و نتایج نظرسنجی‌های ایسپا علاوه بر رسانه‌های و نهادهای مختلف داخلی توسط رسانه‌های دیگر کشورها نیز به عنوان منبع مورد استفاده قرار می گیرد.

وی نتایج این نظرسنجی ها را در تصمیم گیری و تصمیم سازی و اطلاع مسئولان از نظریات عموم مردم موثر عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل اقبال مردم و مسئولان به نتایج نظرسنجی‌های ایسپا رویکرد علمی و دقیق این مجموعه به اخذ نظرات مردم و تجزیه و تحلیل دقیق این نظرات است که از بطن جامعه بدست می‌آیند.

غفاری‌زاده تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی که در انقلاب ریشه دارد سعی کرده است تمام ظرفیت‌های خود را در استان و کشور جهت کمک به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات بکار گیرد.

وی در خصوص مطالبات جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی از رئیس جمهور آینده گفت: خواست ما خواست مردم است. یکی از مهم‌ترین مواردی که دولت آینده باید مورد توجه قرار دهد، کمتر کردن فساد اقتصادی در جامعه و برخورد با کسانی است که این مفاسد را ایجاد می‌کنند. قطعا حرکت عملیاتی در این مسیر باعث دلگرم شدن مردم خواهد شد.

برخورد قاطع با فساد؛ مهم‌ترین وظیفه رئیس جمهور

غفاری‌زاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف یک رئیس جمهور برخورد قاطع با فساد است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای علمی کشور و استان توجه بیشتر به شرکت دانش‌بنیان و توجه بیشتر به توان نخبگان داخلی را از دولت آینده انتظار دارد. این نهاد مجموعه‌ای نخبه‌پرور در کشورست و تا امروز نشان داده است که با اتکا به ظرفیت داخلی و نیروی علمی داخل قدم‌های بزرگی را در حوزه‌های علمی برداشت.

وی گفت: زمانی کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی در ایران بتوان در خصوص سلول‌های بنیادی یا همانندسازی یا درمان ناباروری به سطحی برسیم که جزو هشت کشور برتر دنیا شویم ولی جهاد دانشگاهی تمامی این امور را با کیفیت بسیار بالا و با تکیه بر ظرفیت داخلی عملیاتی کرد.

غفاری‌زاده افزود: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای است که حداقل هزینه را برای جامعه داشته و حداکثر بازدهی را ایجاد می‌کند و همین نکته نشانگر لزوم توجه به این ظرفیت سرشار است. دولت باید شعاع دید خود را از محدوده نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی خارج کرده و باور کند که بسیاری از اقدامات بزرگ و شاخص در کشور ما بواسطه پول نفت اتفاق نیفتاده و تمام کسانی که کارهای شایسته علمی، فرهنگی اجتماعی و ... در ایران انجام داده‌اند وابستگی به بودجه نفت و دولت نداشته‌اند. دولت باید بداند که قطعاً توجه به این بخش‌ها می‌تواند باعث شکوفایی بیشتر کشور شود.

انتهای پیام
captcha