تأمین امنیت صندوق آراء با 4500 نیرو در استان مرکزی
کد خبر: 3978031
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

تأمین امنیت صندوق آراء با 4500 نیرو در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی تأکید کرد: به جهت حساسیت بالای صندوق آراء برای هر صندوق 3 یا 4 نیرو نیاز داریم که از مجموع 4 هزار و 500 نیروی مورد نیاز، 2500 نیرو توسط نیروی انتظامی و مابقی از همکاران سپاه استفاده خواهد شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، امروز، 26 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به درنظر گرفتن یکهزار و 190 صندوق رأی در استان، اعلام کرد: از این تعداد 817 صندوق ثابت و 373 صندوق سیار هستند.

وی وظیفه تأمین امنیت صندوق آراء را برعهده ناجا دانست و تصریح کرد: این مجموعه در کنار سایر مأموریت‌های همچون ۱۱۰، کلانتری‌ها، راهور، جرائم جناحی و آگاهی، مواد مخدر، امنیت اقتصادی، پلیس فتا و اطلاعات، وظیفه تأمین امنیت صندوق‌ها را برعهده داشته و همواره از امانت مردم حفاظت می‌کند.

به‌گفته مفخمی‌شهرستانی به جهت حساسیت بالای صندوق آراء برای هر صندوق 3 یا 4 نیرو نیاز داریم که از مجموع 4 هزار و 500 نیروی مورد نیاز، 2500 نیرو توسط نیروی انتظامی مابقی از همکاران سپاه استفاده خواهد شد. همچنین علاوه بر تأمین امنیت و برقراری نظم در برگزاری انتخابات، با هم‌افزایی و تعامل بسیار خوب بین تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رصد اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای برقراری امنیت مطلوب در فضای مجازی و حقیقی وجود دارد، با تعامل‌های ایجاد شده بین دستگاهی حلقه امنیتی ۷۲ ساعته برای برقراری امنیت هرچه بیشتر تشکیل شده است. از همه توان و ظرفیت برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر سلامت همه جانبه انتخابات پای کار خواهیم آورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات یک تکلیف و وظیفه شرعی و دینی است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و بصیرت مردم تا به امروزتمام توطئه‌های دشمنان خنثی‌شده راهبردهای آنان با شکست روبه‌رو خواهد شد.

وی تأکید کرد: تمرکز دشمن در حوزه عملیات روانی متمرکز در فضای مجازی است که در قالب قرارگاه «کمیل» با مسئولیت نیروی انتظامی برای برقراری هماهنگی فضای مجازی راه‌اندازی شده است و با کمک اصحاب رسانه در سطح استان بیش از یک و نیم میلیون موضوع مختلف رصد، پیشگیری و پیگیری شده است.

مفخمی‌شهرستانی گفت: ۱۶۲ نفر از اراذل و اوباش در تحرکات انتخاباتی فعالیت داشتند که جهت اخطار، احضار شده و تذکراتی دریافت کردند. با برخی از آنان برخورد قضائی صورت گرفت. همچنین قرارگاه «مالک» در حوزه فضای مجازی و رسانه‌ای تشکیل شده که با مشارکت ادمین‌ها و فعالان فضای مجازی تمامی تحرکات در حال رصد است و تخلفات در حوزه ستادهای انتخاباتی با فراخوان رؤسای ستادهای انتخاباتی که بسیار کم بودند کاملاً رفع شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون تمامی شهرستان‌ها از نظر امنیتی در وضعیت سفید قرار دارند و تمامی مأموران سپاه و ناجا برای تأمین انتخابات آموزش‌دیده‌اند و ۱۰۰ درصد در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی در ادامه به محدودیت‌های کرونایی اشاره و تصریح کرد: در این بازه زمانی حداقل 31 نقطه و تردد 45 میلیون خودرو کنترل شده است. در این مدت ۶۲۶۰۹ خودرو اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی، ۴۰۶۶ خودرو اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی و ۳۸۵۰ خودرو اعمال قانون یک میلیون تومانی شده‌اند.

مفخمی‌شهرستانی با بیان اینکه وقوع جرائم سایبری استان در مدت زمان 2 ماه و 14 روز سال جاری 2 درصد و کشف آنان 6 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در این مدت یک تن و ۵۸۸ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده که ۴۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. دستگیری معتادان و خرده فروشان ۵۶ درصد و دستگیری قاچاقچیان ۵۸ درصد افزایش دارد. همچنین آمار شرارت نیز ۴۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام
captcha