یادمان‌های شهدا را با پاتوق جوانان انقلابی تبدیل کنیم
کد خبر: 3978139
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
امیر سهرابی در سفر به اراک بیان کرد:

یادمان‌های شهدا را با پاتوق جوانان انقلابی تبدیل کنیم

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهار کرد: یادمان شهدا پیام و فرهنگ شهدا و دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل می‌کند و باید با یک برنامه صحیح یادمان‌ها تبدیل به پاتوق جوانان و نوجوانان انقلابی و متعهد و برای انجام کارهای بزرگ شوند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امیر سرتیپ ستاد نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، عصر روز چهارشنبه، 26 خرداد در آیین بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و نشست با مدیرکل این مجموعه در استان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انجام اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس همچون ساخت موزه، چاپ کتاب، تهیه فیلم، تاریخ شفاهی و سایر اقدامات دیگر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

وی افزود: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس با ابتکار عمل و هنرمندی، از اولویت کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که باید به شکل همه‌جانبه و برای اقشار و سنین مختلف جامعه دیده شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهار کرد: خروجی تولیدات و اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باید روی نسل جدید جامعه اثرگذار باشد. متأسفانه گذشت زمان موجب شده منابع غنی دفاع مقدس که رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا هستند روز به روز در حال کم شدن باشند و لازم است از این فرصت و گنج‌های ارزشمند که یادگار شهدا هستند به خوبی استفاده کرد.

سهرابی گفت: جامعه هدف اقدامات در حوزه دفاع مقدس به ترتیب کودکان، نوجوانان و جوانان هستند که باید بر روی این سه سنین برنامه‌های هدفمند و ویژه‌ای در نظر گرفته شود. دانشجویان، معلمان و اساتید از اقشار مهم جامعه هدف اقدامات در حوزه دفاع مقدس هستند، دعوت از آنان در موزه دفاع مقدس و اجرای طرح‌های هدفمند ما را به اهداف نزدیک‌تر می‌کند.

وی تأکید کرد: بازدیدهای مستمر اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید یکی ازاولویت‌های مهم باشد و در کنار بازدیدها، پیوست‌های فرهنگی در نظرگرفته شود. بانوان، معلمان و اساتید به جهت تاثیرگذاری می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند و می‌توان با یک برنامه صحیح و هدفمند آنان را به عنوان مبلغین فرهنگ دفاع مقدس معرفی کرد.

سهرابی با بیان اینکه مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس مربوط به تمامی سازمان‌ها و ادارات می‌شود و همه باید به درستی نقش‌آفرین باشند، ادامه داد: به کارگیری همه فعالان و علاقمندان در مأموریت‌های اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک ضرورت است و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که همه اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سهیم باشند.

وی افزود: نیاز است برای یادمان‌های دفاع مقدس و شهدا یک کار ویژه فرهنگی تعریف و به طور ویژه عملکردها بررسی شود و به هیچ عنوان نباید اجازه داد یادمان‌های شهدا در غربت و مظلومیت باشند. یادمان شهدا پیام و فرهنگ شهدا و دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل می‌کند و باید با یک برنامه صحیح یادمان‌ها تبدیل به پاتوق جوانان و نوجوانان انقلابی و متعهد و برای انجام کارهای بزرگ شوند.

وی افزود: تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان یک ضرورت مهم است که خوشبختانه استان مرکزی در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام داده که باید مستمر باشند. اگر پیام و فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل شود علاوه بر ایجاد بازدارندگی، امنیت و آرامش کشور را تقویت خواهد کرد. تمام اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس ابتدا باید میزان اثرگذاری آن مشخص شود.

سهرابی با بیان اینکه خوشبختانه به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی و وحدت همه جانبه اتفاقات خوبی در حوزه دفاع مقدس انجام شده که باید مستمر باشد، اظهار کرد: شهرستان‌ها ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند که نباید مورد غفلت واقع شوند و همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت باید پای کار بیاید. بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سهرابی خاطر نشان کرد: اقدامات ویژه ای که استان مرکزی در حوزه کنگره شهدای استان انجام‌ شده بسیار امیدبخش بود و اینگونه اقدامات به عنوان یک الگوی برتر می‌تواند مورد استفاده برای سایر استان‌های دیگر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha