یک میلیون و ۹۸ هزار نفر در استان مرکزی واجد شرایط رأی دادن هستند
کد خبر: 3978240
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

یک میلیون و ۹۸ هزار نفر در استان مرکزی واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان را یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر رأی اولی هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، از ساعت 7 صبح امروز، 28 خرداد همزمان با سراسر کشور رأی‌گیری در شعب اخذ استان مرکزی با حضور پرشور مردم آغاز شد.

بهروز اکرمی، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران، حضور پرشور و نشاط مردم را نشان از خلق حماسه‌ای دیگر بیان کرد و افزود: مردم این سزمین در طول 42 سال بصیرت، وفاداری به نظام، عشق و پشتیبانی خود از انقلاب و نظام را به منصه ظهور رساندند.

وی تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان را یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر دانست و با اشاره به اینکه از این تعداد 23هزار و 403 نفر رأی اولی هستند، تصریح کرد: در استان علاوه بر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان نیز انجام می‌شود.

اکرمی اظهار کرد: در استان صلاحیت ۷۴۹ نفر داوطلب انتخابات شورا‌های شهر و ۴ هزار و ۷۷۵ نفر داوطلب شورا‌های روستاها تأیید شده است. همچنین صلاحیت 41 داوطلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز تأیید شده است که برای کسب کرسی این حوزه و برای حضور در مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در اماکن اخذ رأی، از افزایش 11 درصدی شعب اخذ رأی ریاست جمهوری و 6 درصدی شوراهای شهر و روستا خبر داد و گفت: با افزایش صورت گرفته تعداد شعب اخذ رأی ریاست جمهوری به یکهزار و ۱۸۸ شعبه و شعب اخذ رأی شورا‌های شهر و راستا هم به یکهزار و ۵۱۰ شعبه در استان رسیده است.

انتهای پیام
captcha